fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

PassThru krok po kroku (cz. 21) – Grupa Renault

Od pewnego czasu Grupa Renault ma nowy portal internetowy przeznaczony dla warsztatów niezależnych, za pomocą którego można realizować funkcje PassThru. W przeciwieństwie do poprzedniej, nowa odsłona portalu jest dostępna w angielskiej lub francuskiej wersji językowej, ale dokumentacja techniczna i program do przeprogramowania sterowników są po polsku.

piszemy

Funkcjonalności portalu o nazwie New Dialogys się nie zmieniły – za jego pomocą można dokonać konfiguracji lub przeprogramowania sterowników, a także uzyskać dostęp do dokumentacji technicznej. Niestety za pośrednictwem portalu Grupy Renault niezależny warsztat nie ma możliwości dokonania diagnostyki pojazdu. Zwracamy uwagę, że portal New Dialogys nie umożliwia dostępu do marek tzw. aliansu Renault – Nissan – Mitsubishi, lecz jedynie do pojazdów marek: Renault, Dacia, Alpine i RSM (Renault Samsung Motors) posiadających homologację Euro 5 lub Euro 6.
W celu przeprogramowania sterownikow w aucie należy:
• zainstalować i zakupić program do przeprogramowywania sterowników za 50 euro,
• zakupić tzw. token (na nośniku pamięci USB), który jest swoistym certyfikatem upoważniającym do dokonania tej czynności w cenie 30 euro,
• zakupić żeton/żetony diagnostyczne (15 euro). Jeden żeton uprawnia do przeprogramowania jednego sterownika.
Portal umożliwia też dostęp do dokumentacji technicznej w języku polskim, np. wykazu części zamiennych, metod diagnostycznych, metod napraw, czasów napraw, schematów elektrycznych, biuletynów technicznych. Dostęp do nich jest ograniczony czasowo i dodatkowo płatny.
Diagnozowany pojazd, w naszym przypadku marki Dacia, połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z interfejsem diagnostycznym Bosch KTS 590, który przewodem USB połączyliśmy z komputerem Bosch DCU 220 mającym dostęp do Internetu. Do akumulatora podłączyliśmy też ładowarkę Bosch BAT 690, uruchomioną w trybie buforowania. W przypadku aut Grupy Renault to ważne, gdyż program monitoruje napięcie akumulatora i jeśli jest zbyt niskie, przerywa pracę.

warunkiiwymagania


Radzimy, by na razie nie otwierać strony startowej portalu New Dialogys (https://newdialogys.renault.com), lecz w wyszukiwarkę wpisać: https://asos.renault.com. Dzięki temu uprościmy pierwszą rejestrację.

 

Pełną procedurę opisaliśmy w wydaniu 6/2020 Auto Moto Serwisu

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem