fb logo

Aktualne wydanie

jedynka072021

PassThru krok po kroku (cz. 22) – Opel (cz. 1)

Odkąd Opel odłączył się od General Motors diagnostyka i przeprogramowywanie sterowników w pojazdach niemieckiej marki odbywa się przez portal dla warsztatów niezależnych Grupy PSA. W starszych pojazdach marki Opel, przed fuzją firm, diagnostykę można przeprowadzić z pomocą programu GDS2, a przeprogramowanie sterowników programem SPS. Nowe modele obsługujemy tylko programem DiagBox. W tej części artykułu przestawimy posługiwanie się programem GDS2.

OPELpt

 Dla warsztatów niezależnych Grupa PSA utworzyła portal Service Box, który umożliwia połączenie z portalami marek: Citroën, Peugeot, DS, Opel/Vauxhall i Chevrolet. Po pierwszej rejestracji, która przebiega błyskawicznie, i uzyskaniu indywidualnego hasła, z zakładki wybieramy interesującą nas markę oraz zakres czynności. Portal Service Box jest dostępny w języku polskim, a jego obsługa nie jest skomplikowana.
Nowy właściciel Opla udostępnił warsztatom niezależnym dostęp do dokumentacji technicznej modeli produkowanych przed fuzją oraz sześciu modeli po fuzji, tj.: Corsa P2JO, Combo Life K9, Grandland X P1UO, Zafira Life K0, Combo Cargo K9 i Vivaro K0. Katalog części zamiennych jest dostępny również dla starszych modeli Opla. Dokumentacja techniczna dla modeli przed fuzją i po niej znajduje się w różnych miejscach na portalu i dostęp do niej nie jest „intuicyjny”, ale za to płatny. Diagnozowanie aut marki Opel nieco się skomplikowało. Modele produkowane po fuzji można diagnozować i przeprogramowywać sterowniki z użyciem programu DiagBox, którym obsługujemy również samochody pozostałych marek PSA (Citroën, Peugeot, DS, Vauxhall). Obsługę programu DiagBox zamieściliśmy w numerze 4/2018 naszego pisma. Starsze modele Opla diagnozujemy za pomocą programu GDS2, który opisujemy w tym artykule.
Jeśli podczas diagnozy chcielibyśmy mieć dostęp do systemów mających wpływ na bezpieczeństwo, np. blokady rozruchu, trzeba wystąpić o przyznanie specjalnego, dodatkowego kodu, który kosztuje 30 euro każdy. Po wykupieniu dostępu, który PSA nazywa żetonem, uzyskujemy dostęp do programów:
• GDS2 (Global Diagnostic System) – umożliwia diagnozę usterek podzespołów pojazdu, odczyt i kasowanie błędów, uruchamianie elementów wykonawczych oraz różne adaptacje modeli produkowanych przed fuzją firm. Zakres działań jest podobny, jak w programie ESI [tronic];
• SPS – służy do przeprogramowywania sterowników modeli przed fuzją.
Nazwy tych programów pozostały takie same jak w czasach, gdy Opel należał do General Motors. Zmieniły się jednak niektóre funkcjonalności i ich obsługa.
Przed łączeniem się z serwerem Grupy PSA radzimy zaktualizować program Java na naszym komputerze. Koncern zaleca łączenie się przez przeglądarkę Internet Explorer. My skorzystaliśmy z przeglądarki Google Chrome i odradzamy przeglądarkę Mozilla Firefox.
Diagnozowany samochód marki Opel połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z modułem Bosch KTS 590, który również przewodem połączyliśmy z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 690 zasilającej pojazd.

Otwieramy stronę http://public.servicebox.peugeot.com

 

Pełna procedura w wydaniu 7/2020 Auto Moto Serwisu

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem