Pandemię koronawirusa uważa się za największy kryzys od zakończenia II wojny światowej. Odwołano targi, konferencje i wszelkie spotkania, ale to obecnie najmniejszy problem. Przewiduje się recesję, chociaż na ratowanie gospodarki przeznacza się wysokie kwoty. Kryzys dotknął wszystkie branże przemysłowe, w tym producentów pojazdów i części motoryzacyjnych, transport i rynek aftermarketowy. W związku z ograniczeniami w poruszaniu się drastycznie spada zapotrzebowanie na usługi. Co prawda warsztaty samochodowe nie są zamknięte, jak lokale gastronomiczne czy fryzjerskie, ale coraz mniej klientów decyduje się na naprawę auta. Warsztaty wprowadzają oszczędności, ograniczając czas pracy i oferują często bezpłatne usługi ozonowania pojazdów czy odbioru auta od klienta i dostarczenie go po naprawie (door to door). Z informacji uzyskanych w końcu marca wynika, że większość warsztatów pracuje, podobnie jak filie dystrybutorów części. Mniej napraw powoduje zmniejszenie zapotrzebowania na części, co odczują ich dystrybutorzy, a w konsekwencji producenci podzespołów. Rynek motoryzacyjny jest bowiem ze sobą powiązany. By ograniczać zakres pandemii, producenci pojazdów czasowo zamknęli większość fabryk. Dilerzy uruchamiają internetowe salony sprzedaży samochodów, ratując się przed spadkiem zainteresowania nowymi autami. Pandemia koronawirusa kiedyś się jednak skończy, ale świat będzie już nieco inny. Zapewne nastąpi jeszcze większa konsolidacja firm, a w biznesie już nie da się pracować bez szybkiego Internetu.
Naszym Czytelnikom życzę, by byli zdrowi i spokojnie przetrwali ten trudny czas.
Ryszard Polit
redaktor naczelny
SPIS TREŚCI:
Bez Olimpiady
NOWOŚCI
Będzie nowa opona Continentala
Lampy warsztatowe Kamoka
Pirelli Cinturato P7
Części do Tesli
Uniroyal RainSport 5
Retrofity Narva
Z ŻYCIA BRANŻY
Targi ProfiAuto Show odwołane
Przesunięte Targi TTM
Bezpieczeństwo w warsztacie samochodowym
Dystrybutorzy części działają
Infiniti wycofuje się z Europy
MEWA i koronawirus
Nowy portal internetowy dla warsztatów
Szkolenia przez internet
Czasowe zamykanie fabryk
PRAKTYKA WARSZTATOWA
Praktyka warsztatowa – KLIMATYZACJA
PassThru krok po kroku (cz. 19), Grupa Volkswagen (cz. 2)
Zsuwanie się paska rozrządu w krótkim czasie po wymianie
Nagar w silniku
Oscyloskop w warsztacie – czujniki temperatury i spalania stukowego (cz. 8)
Kalibracja tylnej kamery z użyciem urządzenia TEXA ACS
Silnik EA888 koncernu Volkswagen w warsztacie (cz. 3) – układ zasilania
Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (cz. 11, Hyundai)
Praktyka warsztatowa – ZAWIESZENIE
Kontrola elementów gumowo-metalowych
W WARSZTACIE
Czystość w warsztacie
TRENDY
Paliwa alternatywne – bez złudzeń
STREFA BIZNES
Biznes, a wirus COVID-19
Door to door
Możliwe kary dla producentów aut
Spada leasing pojazdów
AUTO MOTO SERWIS na luzie