fb logo

Aktualne wydanie

Okladka AMS 03 2021

Bosch: zwiększ zyski swojego warsztatu

PassThru krok po kroku (cz. 25) – Mercedes-Benz

Mercedes-Benz zmienił procedury logowania się i sposób dostępu do poszczególnych funkcjonalności na stronie przeznaczonej dla warsztatów niezależnych. Teraz dostęp jest możliwy przez jedną, centralną stronę o nowym adresie.

PTmercedes

Nowy portal ma uporządkować i uprościć współpracę koncernu z warsztatami niezależnymi. O nowoczesności świadczy wyeliminowanie płyt DVD i Blu-Ray na korzyść połączenia online oraz częste zmiany cen. Obsługa portalu nie jest intuicyjna, a Mercedes zastawia kilka nieprzyjemnych pułapek, które opisujemy. Dla przykładu – podczas pierwszej rejestracji trzeba koniecznie podać europejski numer NIP naszego warsztatu, chociaż akurat ta rubryka w formularzu nie jest obowiązkowa i łatwo ją pominąć. Trzeba się też wykazać kreatywnością w wymyślaniu kolejnych haseł, które Mercedes każe zmieniać, informując nas o tym w języku angielskim, bo to jednak światowy koncern.

Wszyscy nowi klienci, którzy zakładają konto w Mercedesie powinni rejestrować się na stronie: https://b2bconnect.daimler.com/PL#home.
To główna strona koncernu, z której przechodzimy do poszczególnych funkcjonalności. Jest ona dostępna w języku polskim. Dla warsztatów niezależnych obsługujących samochody osobowe marek Mercedes-Benz oraz Smart, a także pojazdów użytkowych koncern oferuje następujące funkcjonalności:
• diagnostyka sterowników pojazdu (XENTRY Diagnostics PassThru EU),
• programowanie sterowników (XENTRY Flash),
• system informacji warsztatowej (WIS), czasy operacji (ASRA),
• porady dotyczące rozwiązania trudnych usterek – XENTRY TIPS (Porady),
• dostęp do oryginalnych części zamiennych i narzędzi specjalnych,
• dostęp do elektronicznej książki serwisowej (DSB).
Przeprowadzenie diagnostyki pojazdu oprogramowaniem Xentry Diagnostics PassThru EU wymaga zarejestrowania warsztatu i wniesienia opłaty. Do przeprogramowania sterowników potrzebny jest dodatkowy dostęp do programu Xentry Flash, który teraz jest bezpłatny, ale wymaga weryfikacji warsztatu przez przedstawiciela Mercedesa. Żeby uzyskać dostęp do Xentry Flash, trzeba napisać e-mail do działu wsparcia sprzedaży: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Wówczas kontaktuje się z nami pracownik Mercedes-Benz Polska, który przyznaje danemu warsztatowi dostęp do Xentry Flash. W styczniu 2021 r., w celu weryfikacji warsztatu i uzyskania uprawnień do Xentry Flash należało napisać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Jeśli warsztat jest zainteresowany wyłącznie diagnostyką, również najnowszych modeli (nowa Klasa E (W 213) i Klasa S (W 223), to trzeba kliknąć w kafelek Xentry Diagnostics. Przyznanie uprawnień do Xentry Flash oznacza automatyczne otrzymanie Xentry Diagnostics.
Wsparcie techniczne i pomoc przy obsłudze systemów Xentry Diagnostics PassThru odbywa się poprzez e-mail: xentry.diagnosis. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., ale tylko w języku angielskim lub niemieckim.

Żeby zainstalować program Xentry Diagnostics PassThru EU na komputerze, musi on mieć co najmniej 150 GB wolnego miejsca na dysku. W przeciwnym razie program nie zostanie zainstalowany. Drugi ważny warunek to napięcie akumulatora diagnozowanego pojazdu, które nie może być niższe niż 12,5 V. Dlatego zalecamy podłączenie ładowarki w trybie buforowym (my korzystamy z ładowarki Bosch BAT 690). Po wykupieniu dostępu do diagnostyki czas się liczy od momentu uruchomienia programu.
Diagnozowany samochód podłączyliśmy przewodowo przez złącze OBD z interfejsem diagnostycznym Bosch KTS 590, który również przewodem podłączyliśmy do urządzenia Bosch DCU 220 (komputer) mającym dostęp do Internetu. Otwieramy stronę
https://b2bconnect.daimler.com/PL#home.

warunki

Pełna procedura zostanie opisana w wydaniu 2/2021 Auto Moto Serwisu

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem