fb logo

Aktualne wydanie

jedynka072021

Od redakcji

Hybryda w abonamencie

jedynka072021Wybór nowego auta z napędem hybrydowym to dzisiaj nie lada sztuka. W eleganckich salonach zacnych samochodowych koncernów klienci muszą wybrać, czy życzą sobie mikrohybrydę, miękką hybrydę, samoładującą się hybrydę, czy też hybrydę plug-in. By ułatwić wybór, niektórzy sprzedawcy pytają, czy w pojeździe ma być silnik hybrydowy czy zwykły. Nawet jeśli silnik hybrydowy nie istnieje, klient rozumie, że kupując taki pojazd zostanie świadomym obywatelem Ziemi, dbającym o środowisko naturalne i przyszłe pokolenia ludzkości. Po euforii związanej z zakupem, trzeba podjąć kolejną decyzję – gdzie serwisować ów wspaniały nabytek. Autoryzowane serwisy od dawna oferują tzw. pakiety serwisowe, w ramach których za stałą, miesięczną opłatą wykonywane są określone czynności obsługowe. Usługa taka nie jest rozpowszechniona w warsztatach niezależnych, chociaż pojawiają się już takie modele biznesowe. Klienci mają do wyboru kilka wariantów zakresu świadczonych usług. W podstawowym wariancie wykonywane są typowe czynności, jak wymiana oleju, serwisowanie układu klimatyzacji, wymiana opon czy kontrola i ewentualnie wymiana klocków i tarcz hamulcowych. Wariant ten można wzbogacić o czynności wykonywane co kilka lat, jak wymiana płynu hamulcowego czy tarczy sprzęgła. Kolejną możliwością jest usługa odbioru i dostarczenie pojazdu do domu klienta. Na wysokość opłaty abonamentowej ma również wpływ grupa cenowa użytych części, o czym decyduje klient.
Stały abonament będzie opłacalny dla warsztatu, jeśli serwisowane będą auta popularnych marek w wieku do pięciu lat, a więc stosunkowo młode i nieulegające jeszcze nieprzewidzianym awariom. Może warto rozważyć taką usługę w niezależnym warsztacie?

 

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 

SPIS TREŚCI

NOWOŚCI
ContinentalSportContactTM 7
Akcja promocyjna Liqui Moly
PowerEdge
Michelin CrossClimate 2
ContiTech w Moto-Profilu

Z ŻYCIA BRANŻY
Strategia Boscha
Kampania Castrola
Marka Ruville kupiona przez Grupę Saleri
ZF w Polsce
Nokian członkiem PZPO
AISIN naprawia automatyczne skrzynie biegów
Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – w grudniu

PRODUKTY
Retrofity legalne i nielegalne
Rozmowa z Andrzejem Przybylskim, dyrektorem działu oświetlenia motoryzacyjnego w firmie OSRAM
Textilsharing – MEWA realizuje nowy trend
Olej silnikowy a przekładniowy

PRAKTYKA WARSZTATOWA
Oscyloskop w warsztacie (cz. 16) – czujniki położenia pedału przyspieszenia
Akumulatory do systemu start-stop
Ustawienia reflektorów LED
Olej do skrzyń biegów
Mikrohybrydowy Seat Leon
Diagnoza stuków dwumasowego koła zamachowego podczas wyłączania silnika
Silniki wysokoprężne EA288 koncernu Volkswagen (cz. 5)
PassThru krok po kroku (cz. 29) – Grupa Volkswagen

HYBRYDY W WARSZTACIE
Nowości w napędach hybrydowych

STREFA BIZNES
Ulgi na samochód elektryczny w firmie
Nowoczesny marketing

AUTO MOTO SERWIS na luzie

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem