środa 26 czerwiec 2019

Aktualne wydanie

Emisja i Elektryfikacja
Okladka AMS 04 2019W 2021 r. producentów aut będzie obowiązywał średni limit emisji CO2 wynoszący 95 g/km liczony dla wszystkich modeli. Jak na razie spełniają go tylko Smart i Tesla. Z dużych koncernów najlepiej wypada Toyota z emisją 99,9 g/km.

Czytaj więcej>>>

Spis treści wydania 1/2010

ImageWSTĘP
1. ORGANIZACJA WARSZTATU BLACHARSKIEGO – NIEZBĘDNIK BLACHARZA
1.1. Wyposażenie podstawowe
1.2. Wyposażenie uzupełniające
2. BUDOWA NADWOZIA. CO TRZEBA WIEDZIEĆ PRZED NAPRAWĄ
3. PROCES LIKWIDACJI SZKODY POWYPADKOWEJ
3.1. Przyjęcie samochodu do naprawy
3.2. Naprawa
3.3. Montaż samochodu
3.4. Przekazanie samochodu klientowi
4. POMIAR TRÓJWYMIAROWY NADWOZIA
4.1. Pomiar trójwymiarowy
4.1.1. Pomiar według danych porównawczych
4.1.2. Pomiar bez danych porównawczych
4.2.     Symulacja kształtu nadwozia
4.3. Komputerowe systemy pomiarowe
4.3.1. Mechaniczno-elektroniczne komputerowe urządzenia pomiarowe
4.3.2. Laserowo-elektroniczne urządzenia pomiarowe
4.3.3. Ultradźwiękowo-elektroniczne urządzenia pomiarowe
5. NAPRAWY GŁÓWNE NA RAMACH NAPRAWCZYCH
5.1. Montaż samochodu na ramie naprawczej
5.1.1. Podnośnik dwukolumnowy
5.1.2. Najazdy
5.1.3. Urządzenia z podnośnikiem nożycowym
5.1.4. Podnośnik przesuwny
5.2.     Naprawa i pomiary na ramie naprawczej
5.3.    Podgrzewanie elementów podczas naprawy
5.4.     Pamięć kształtu
5.5.     Praca na ramie naprawczej
6. NIEWIELKIE I ŚREDNIE NAPRAWY NADWOZIA
6.1. Naprawy panelowe
6.1.1. Naprawy z ponownym lakierowaniem
6.1.2. Proces technologiczny naprawy (Strong Puller, Easy Puller)
6.1.3. Technologia obkurczania blachy
6.1.4. Naprawy bez ponownego lakierowania
6.1.5. Naprawy elementów aluminiowych
6.2. Zgrzewanie
6.2.1. Parametry zgrzewania
6.2.2. Różnice konstrukcyjne zgrzewarek
6.2.3. Zgrzewarka – urządzenie wielofunkcyjne
6.2.4. Błędy podczas zgrzewania
6.2.5 Dodatkowe funkcje
6.3. Spawanie MIG/MAG i TIG
6.3.1 Spawanie blach stalowych MAG
6.3.2. Spawanie blach aluminiowych (MIG)
6.3.3. Spawanie blach aluminiowych (TIG)
6.4.     Lutospawanie MIG
6.5.     Wymiana elementów nadwozia
7. DANE PORÓWNAWCZE – KARTY POMIAROWE
8. WYKRYWANIE UKRYTYCH WAD NADWOZIA
9. BHP, CZYLI JAK BYĆ MĄDRYM PRZED SZKODĄ…
9.1. BHP podczas prac spawalniczych
9.2. BHP podczas napraw konstrukcji nośnych
10. Jak budować markę warsztatu – kilka porad

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem