czwartek 27 czerwiec 2019

Aktualne wydanie

Emisja i Elektryfikacja
Okladka AMS 04 2019W 2021 r. producentów aut będzie obowiązywał średni limit emisji CO2 wynoszący 95 g/km liczony dla wszystkich modeli. Jak na razie spełniają go tylko Smart i Tesla. Z dużych koncernów najlepiej wypada Toyota z emisją 99,9 g/km.

Czytaj więcej>>>

Spis treści wydania 5/2012 (PS)

W niniejszym Poradniku Serwisowym przedstawiono budowę, zasadę działania i sposoby regeneracji oraz diagnostykę różnych rodzajów filtrów cząstek stałych, katalizatorów tlenków azotu i czujników znajdujących się w układach oczyszczania spalin. Zawarte informacje pozwolą na skuteczne usuwanie problemów, które pojawiają się podczas obsługi tych podzespołów.

Ze względu na rygorystyczne normy emisji spalin w coraz większej liczbie nowoczesnych samochodów osobowych i dostawczych instalowane są zaawansowane systemy oczyszczania spalin. W celu spełnienia tych norm producenci samochodów stosują katalizatory tlenków azotu (NOx) w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny oraz filtry cząstek stałych i katalizatory redukujące NOx w silnikach o zapłonie samoczynnym.

Pierwsze filtry cząstek stałych w pojazdach samochodowych zostały zastosowane w latach 90. i od tego czasu ich konstrukcja, stopień nadzoru oraz proces regeneracji uległy zmianom. Układy te tworzą cały system, na który składa się wiele czujników i elementów wykonawczych, dlatego znajomość procesu regeneracji i diagnostyki tych układów jest bardzo ważna dla serwisów samochodowych.

 

SPIS TREŚCI
1. RODZAJE FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH I KATALIZATORÓW NOX

2. DIAGNOSTYKA SYSTEMU FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH

3. SYSTEM FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH FAP
3.1. Sterownik dodatku do paliwa
3.2. Pompa dozująca
3.3. Czujnik pozycji korka wlewu paliwa
3.4. Czujnik różnicowy ciśnienia spalin filtra FAP
3.5. Czujnik temperatury filtra FAP
3.6. Zasobnik dodatku do paliwa
3.7. Zawór dodatku do paliwa
3.8. Rodzaje dodatków addytywnych stosowanych w filtrach FAP
3.9. Regeneracja filtra FAP
3.9.1. Przykład regeneracji serwisowej filtra FAP

4. SYSTEM FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH DPF
4.1. Czujnik różnicowy ciśnienia spalin filtra DPF
4.2. Czujnik temperatury spalin filtra DPF
4.3. Masowy przepływomierz powietrza HFM6
4.4. Sonda lambda szerokopasmowa
4.5. Regeneracja filtra DPF
4.5.1. Przykład regeneracji serwisowej filtra cząstek stałych DPF

5. KATALIZATOR ZASOBNIKOWY NOX
5.1. Czujnik tlenków azotu NOx
5.2. Proces redukcji NOx

6. KOMUNIKATY I LAMPKI OSTRZEGAWCZE SYSTEMÓW OCZYSZCZANIA SPALIN

7. BIBLIOGRAFIA

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem