fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

PassThru krok po kroku (cz. 25) – Ford

Ford był pierwszą marką, od której w 2017 roku rozpoczęliśmy cykl artykułów o PassThru. Od tego czasu nieco zmieniły się procedury, dlatego powracamy do tej marki.

FORD

Ford bardzo rzetelnie traktuje współpracę z warsztatami niezależnymi. Warsztat niezależny ma dostęp do wielu funkcjonalności i przydatnych informacji w szerszym zakresie niż w innych markach. Za pośrednictwem strony internetowej FordEtis możliwy jest dostęp do:
• diagnostyki pojazdu i aktualizacji oprogramowania sterowników. Jednak dostęp do niektórych procedur, np. programowania kluczyków i określonych zastosowań dotyczących zabezpieczeń modułów, wymaga zdobycia dodatkowych uprawnień. Można je uzyskać, kontaktując się z pomocą techniczną Forda;
• schematów instalacji elektrycznej, widoków złączy i położenia elementów;
• technicznych biuletynów serwisowych (TSB);
• diagnostycznych kodów usterek (DTC) wraz z opisem;
• kart przeglądu przedsprzedażnego (PDI) i przeglądów okresowych;
• elektronicznej książki serwisowej;
• katalogu części zamiennych Forda (online);
• informacji o możliwych konwersjach/modyfikacjach pojazdów (podręcznik montażu nadwozia i wyposażenia, dwuwymiarowe rysunki techniczne);
• procedur napraw powypadkowych, rozmiary nadwozi, sprawdzanie tolerancji, informacje o zabezpieczeniu antykorozyjnym, informacje o naprawach lakierniczych. Producenci pojazdów niezbyt chętnie udostępniają warsztatom niezależnym procedury napraw powypadkowych.

Obsługa programu Forda w niektórych miejscach nie jest intuicyjna, a nawet zawiera sprytne pułapki. Jedną z nich jest uruchamianie się programu Forda przy każdorazowym otworzeniu programu Windows, jeśli w porę nie wyłączymy tej funkcji. Za to strona internetowa i sam program są dostępne w języku polskim. Pierwsza rejestracja przebiega bez najmniejszych problemów. Wykupienie abonamentu umożliwia przeprogramowanie sterowników, diagnostykę i dostęp do dokumentacji technicznej i schematów elektrycznych. Dostęp do elektronicznej książki serwisowej nie jest automatyczny, lecz wymaga wysłania e-maila do Forda z prośbą o umożliwienie dostępu. Procedurę dostępu do elektronicznej książki serwisowej Forda opiszemy w innym artykule. Diagnozowany samochód podłączyliśmy przewodowo przez złącze OBD z interfejsem diagnostycznym Bosch KTS 590, który również przewodem podłączyliśmy do urządzenia Bosch DCU 220 (komputer) mającym dostęp do Internetu. Zalecamy podłączenie ładowarki w trybie buforowym (my korzystamy z ładowarki Bosch BAT 690). Chociaż Ford tego oficjalnie nie wymaga, sugerujemy korzystanie z przeglądarki Google Chrome, a nie Mozilla Firefox czy Opera. Występują problemy z obsługą programu Forda na niektórych wyszukiwarkach.
W wyszukiwarkę Google Chrome wpisujemy: etis.ford.com.

FORD1

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem