Wrzesień to miesiąc, który szczególnie upodobali sobie organizatorzy targów. Sezon rozpoczynają targi Inter Carsu (5–7.09), tydzień później – Auto Expo Parts w Warszawie (11–13.09) i następnie Automechanika we Frankfurcie (16–20.09). Będziemy o nich informować.
Targi to jeden ze sposobów utrzymywania dobrych relacji z klientami i polepszenia wyników sprzedaży. Innym pomysłem jest storytelling – sprzedawca opowiada klientowi specjalnie dobrane historie zachęcające do zakupu. Ta technika sprzedaży jest skuteczna w przypadku drogich produktów, np. samochodów. Sukcesy odnoszą sprzedawcy z darem potoczystej mowy, który zastąpił niemodne już dawanie rabatów.
Jeśli klient kupi samochód i w okresie gwarancji popsuje się on dwa razy, może żądać zwrotu gotówki. Taką ustawę zatwierdził Senat i dotyczy ona wszelkich dóbr konsumpcyjnych. Z reguły okres gwarancji wynosi 2 lata i jest całkiem prawdopodobne, że lodówka, pralka czy samochód w tym czasie się popsują. Niektórzy już kupują awaryjne modele aut, by z premedytacją wymieniać je na nowe. Producenci mają dwie możliwości – podnieść cenę lub jakość swoich produktów. Zobaczymy, którą możliwość wybiorą.
My nie mieliśmy wyboru i ze względów technicznych musieliśmy wydać łączony, 3-miesięczny numer Auto Moto Serwisu.
Do zobaczenia na targach – zapraszamy na nasze stoisko!
Ryszard Polit
Redaktor naczelny