fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Spis treści wydania 4/2011 (PS)


























1. OGÓLNA BUDOWA LINII DIAGNOSTYCZNYCH >> 6
1.1. Struktura linii dla aut osobowych >> 6
1.2. Struktura linii dla pojazdów ciężarowych i uniwersalnych >> 7

2. ZAKRES BADAŃ >> 10
2.1. Zakres badań linii dla aut osobowych >> 10
2.2. Zakres badań linii dla a pojazdów ciężarowych i uniwersalnych >> 11

3. USYTUOWANIE ELEMENTÓW LINII NA STANOWISKU KONTROLNYM STACJI KONTROLI POJAZDÓW >> 12

4. ZASADNICZE ELEMENTY SKŁADOWE LINII DIAGNOSTYCZNYCH >> 15
4.1. Centralne jednostki sterujące >> 15
4.2. Urządzenia do oceny prawidłowości ustawienia kół jezdnych pojazdu >> 16
4.3. Urządzenia do kontroli skuteczności tłumienia drgań zawieszenie pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t >> 20
4.3.1. Testery wibracyjne analizujące drgania w funkcji czasu (typu Boge) >> 21
4.3.2. Testery wibracyjne analizujące nacisk koła na podłoże (typu Eusama) >> 25
4.4. Urządzenia do kontroli działania hamulców >> 29
4.4.1. Urządzenia płytowe (najazdowe) >> 30
4.4.2. Urządzenia rolkowe >> 31
4.5. Urządzenia do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi pojazdu >> 38
4.5.1. Urządzenia z napędem pneumatycznym >> 41
4.5.2. Urządzenia z napędem hydraulicznym >> 43
4.6. Inne urządzenia >> 43

5. TENDENCJE ROZWOJOWE LINII DIAGNOSTYCZNYCH >> 48
5.1. Linie motocyklowe >> 48
5.2. Linie segmentowe >> 50
5.3. Linie podwójne >> 51
5.4. Linie uniwersalne >> 51
5.5. Linie mobilne >> 53
5.6. Linie z hamownią podwoziową >> 54

8. PODSUMOWANIE >> 57

7. LITERATURA >> 58

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem