fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Komunikat NR 2/2022

OTS

 

KOMUNIKAT nr 2/2022

z dnia 24 marca 2022 r.

organizatorów XXIII Olimpiady Techniki Samochodowej

dot. konieczności dokonania weryfikacji wyników półfinału i ostatecznej listy finalistów

W dniu 22 marca 2022 r. uczestnik półfinału XXIII edycji Olimpiady Techniki Samochodowej - Jakub Piętowski z Zespołu Szkół nr 2 we Wrocławiu złożył odwołanie od wyniku punktowego uzyskanego przez niego w teście półfinałowym. W odwołaniu zakwestionował on ocenę jego odpowiedzi jako nieprawidłowej oraz prawidłowość przyjęcia jako właściwej odpowiedzi w pytaniu dotyczącym regulacji zaworów w trzycylindrowym rzędowym silniku czterosuwowym, które brzmiało następująco:

W trzycylindrowym rzędowym silniku czterosuwowym o zapłonie iskrowym, mającym wałek rozrządu umieszczony w głowicy i kolejność pracy 1-3-2, gdy tłok 1. cylindra znajduje się w położeniu GMP pod koniec suwu wylotu, można zmierzyć i wyregulować luz zaworów:

○ dolotowego 3. cylindra i dolotowego 2. cylindra

○ dolotowego 3. cylindra i wylotowego 2. cylindra

○ wylotowego 3. cylindra i dolotowego 2. cylindra

○ wylotowego 3. cylindra i wylotowego 2. cylindra

Uczestnik ten wskazał w teście odpowiedź drugą („dolotowego 3. cylindra i wylotowego 2. cylindra”) jako prawidłową, która została oceniona jako nieprawidłowa.

Po przeanalizowaniu tego odwołania okazało się, że w kluczu odpowiedzi systemu komputerowego za prawidłową omyłkowo przyjęto odpowiedź czwartą („wylotowego 3. cylindra i wylotowego 2. cylindra”), natomiast w rzeczywistości właściwą odpowiedzią powinna być odpowiedź druga („dolotowego 3. cylindra i wylotowego 2. cylindra”).

W związku z powyższym przewodniczący Komitetu Głównego Olimpiady Techniki Samochodowej podjął decyzję o:

-    powtórnym sprawdzeniu odpowiedzi udzielonych na to pytanie w testach przez wszystkich uczestników i ocenie ich na podstawie rzeczywistej prawidłowej odpowiedzi oraz o stosownym skorygowaniu sumarycznej liczby punktów zdobytej przez każdego uczestnika;

-    podaniu do wiadomości uczestników skorygowanych wyników testu półfinałowego  określonych jako „Zweryfikowane wyniki półfinału XXIII Olimpiady Techniki Samochodowej w dniu 18 marca 2022 r.”;

-    ustaleniu ostatecznej listy finalistów na podstawie zweryfikowanych wyników testu półfinałowego;

-    podaniu do wiadomości uczestników listy finalistów po weryfikacji  określonej jako „Ostateczna lista finalistów XXIII Olimpiady Techniki Samochodowej”.

                    ()                                                                                                           ()

Ewa Berus                                                                    

        prezes zarządu dyrektor                                                                           redakcja

Wydawnictwa Komunikacji i Łączności sp. z o.o.                                                  Auto Moto Serwis

OSTATECZNA LISTA FINALISTÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO III ETAPULISTA FINALISTÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO III ETAPU

ZWERYFIKOWANE WYNIKI PÓŁFINAŁU XXIII OLIMPIADY TECHNIKI SAMOCHODOWEJ

 

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem