fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Uruchamianie zimnego silnika ZI – wybrane problemy

2014-01-26-1W okresie zimowym pojazdy poddawane są szczególnym próbom, w związku z charakterystycznymi dla tej pory roku warunkami klimatycznymi. Trudności z uruchomieniem zimnego silnika mogą być spowodowane kilkoma czynnikami, nie tylko rozładowanym akumulatorem.

 

O uruchamianiu silnika benzynowego w niskich temperaturach decyduje kilka czynników:

Czytaj więcej...

Narzędzia specjalne – ściągacze do sprężyn oraz prasy warsztatowe

2014-01-32-1Wykonanie niektórych prac warsztatowych bez posiadania narzędzi specjalnych jest po prostu niemożliwe. Niestety, próbujących nie brakuje.

 

Wymiana bez użycia specjalistycznych narzędzi najczęściej kończy się uszkodzeniem nowo instalowanych podzespołów, co w sposób znaczący skraca ich żywotność lub od razu dyskwalifikuje z dalszego użytku. Również czas takiego „dzikiego” montażu jest znacząco dłuższy od czasu montażu przeprowadzonego za pomocą odpowiedniego narzędzia. W przypadku napraw, w których istnieje potrzeba zadziałania dużą siłą, pojawiają się jeszcze dodatkowe czynniki.

Czytaj więcej...

Sprzęgło LuK z samoregulacją (TAC)

2014-01-51-2W konstrukcji pojazdów użytkowych zwraca się szczególną uwagę na niezawodność i wydłużenie okresów międzyprzeglądowych. Rozpowszechnienie się zautomatyzowanych, mechanicznych skrzyń biegów praktycznie wymusiło na konstruktorach stosowanie sprzęgieł z tzw. samoregulacją, kompensującą zużywanie się okładzin tarczy sprzęgłowej. Okazało się także, że okładziny tarczy sprzęgłowej w sprzęgłach z samoregulacją zużywają się znacznie rzadziej niż w sprzęgłach bez samoregulacji.

 

Rynek sprzęgieł samonastawnych opanowała firma ZF (marka Sachs). Odwieczny konkurent, Schaeffler Group, nie pozostał w tyle i od 2012 r. sprzęgła samonastawne pod marką LuK są montowane fabrycznie w Mercedesach- Benzach (np. model Antos).

Czytaj więcej...

Systemy pomiarowe w naprawach blacharskich, cz. 1

2014-01-36-1Proces naprawy powypadkowej może być znacznie przyspieszony dzięki zastosowaniu ramy i systemu pomiarowego. Istnieje kilka systemów pomiarowych.

 

Polecanym elementem wyposażenia warsztatu blacharskiego jest trójwymiarowy system pomiarowy płyty podłogowej z przystawką (np. bramką) do kontroli górnych punktów mocowania kolumn MacPhersona.

Czytaj więcej...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem