fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Monitorowanie ciśnienia powietrza w ogumieniu

W listopadzie tego roku mają zostać wprowadzone nowe wymogi unijne dotyczące wyposażenia nowych samochodów w czujniki ciśnienia powietrza w oponach. Obecnie istnieje kilka systemów monitorowania ciśnienia w ogumieniu, a niektóre z nich są już stosowane od kilku lat.

Systemy monitorowania ciśnienia w oponach mają swoich przeciwników oraz zwolenników. Spora grupa przeciwników uważa, że jest to następny zbędny gadżet, za który trzeba zapłacić przy zakupie pojazdu i później, podczas eksploatacji. Jak podaje Magneti Marelli, średni koszt systemu monitorowania ciśnienia dla samochodów osobowych wynosić będzie średnio około 100 euro (115 euro w przypadku Audi, 85 euro dla Fiata i Peugeota, 158 euro w przypadku samochodów Mercedes-Benz).


Wygląda jednak na to, że zwolenników zastosowania systemów monitorowania ciśnienia jest znacznie więcej, gdyż system ten stał się obowiązkowy dla samochodów osobowych z nowymi homologacjami począwszy od pierwszego listopada 2012 roku i będzie obowiązkowy, niezależnie od daty homologacji samochodów, począwszy od 1 listopada roku 2014. Jakie były powody takiej decyzji? Jak pokazują statystyki organizacji DEKRA, około 40% kierowców nie kontroluje w ogóle aktualnego ciśnienia w oponach i jeździ na zbyt niskim ciśnieniu. Kontrola ciśnienia nie jest nawet dokonywana raz w roku, ponieważ w niektórych krajach sezonowa zmiana opon po prostu nie jest obowiązkowa.

Tomasz Hinz
Fot. Continental

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 6/2014

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem