fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Bezpieczeństwo czynnika R1234yf - kolejna odsłona

Na początku marca Komisja Europejska opublikowała wyniki badań, z których wynika, że nie ma jednoznacznych dowodów, by stosowany w klimatyzacji nowych pojazdów (zgodnie z dyrektywą MAC – Mobile Air Conditioning) czynnik chłodniczy R1234yf stanowił poważne zagrożenie podczas pracy w normalnych i przewidywalnych warunkach.

Decyzją Unii Europejskiej, zgodnie z zapisami dyrektywy 2006/40/WE (tzw. dyrektywy MAC), od 1 stycznia 2013 roku czynnik R1234yf jest obowiązkowy do stosowania w klimatyzacjach nowo homologowanych samochodów. Zastępuje stosowany do tej pory czynnik R134a, z grupy fluorowanych gazów cieplarnianych (F-gazów), ze względów ochrony środowiska.

R134a ma wysoki współczynnik ocieplenia globalnego GWP (Global Warming Potential) – aż 1430. Dla czynnika R1234yf wartość GWP (według różnych badań) nie przekracza wartości 6. Dlatego czynnik R134a już zniknął z samochodowych układów klimatyzacyjnych we wszystkich nowych modelach, natomiast od 1 stycznia 2017 roku jego użycie będzie zakazane we wszystkich nowo produkowanych samochodach.

Fot. Bosch

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 6/2014

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem