Przykład, który chcielibyśmy przedstawić obrazuje rzeczywistość oraz fakt, że bez ciągłego doskonalenia naprawy mogą stać się niemożliwe. W pojeździe MAN TG-A 440 zapala się kontrolka układu EBS.
Korzystając z zasobów IDC4 oraz Navigatora TXTs możemy bardzo szybo sprawdzić, w czym jest problem. Okazuje się wartość ciśnienia hamulców w module przyczepy sięga 64 barów. Wartość ta jest oczywiście dużo wyższa niż możliwa do uzyskania. Co wobec tego należy zrobić?
Pierwszą czynnością jest sprawdzenie, czy wybraliśmy właściwy system hamulcowy – są dwie możliwości: Knorr 2.X lub Knorr 5. Aby upewnić się, że wybraliśmy właściwie, należy po uzyskaniu połączenia ze sterownikiem przejść do zakładki INFO ECU, gdzie system identyfikuje się jednoznacznie. W tym konkretnym przykładzie mamy system hamulcowy Knorr Bremse EBS 5. Ma to kluczowe znaczenie z uwagi na budowę samego systemu.
W poprzedniej wersji systemu, Knorr 2.X, moduł naczepy połączony był linią CAN ze sterownikiem układu EBS, co w tym przypadku sygnalizowałoby uszkodzenie czujnika ciśnienia znajdującego się w module. W systemie Knorr 5 moduł sterowania naczepy nie jest podłączony linią CAN, a zwykłą linią analogową.
Fot. MAN
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 6/2014