fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Układ wtryskowy DENSO dla małych motocykli

Układ wtryskowy DENSO dla małych motocykliFirma DENSO opracowała nowy, oszczędny, elektroniczny system wtrysku paliwa o nazwie DIET-FI (ang. DENSO Intelligent Economical Technology-Fuel Injection) do małych motocykli, o pojemności silnika do 150 cm³.

Zazwyczaj układy wtrysku paliwa są stosowane tylko w większych motocyklach i składają się z czujników, siłowników i modułu sterującego pracą silnika (ECU), by zapewnić precyzyjną kontrolę stężenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Powszechne stosowanie układów wtryskowych do małych motocykli będzie wymagało mniejszych komponentów oraz prostszych systemów złożonych z mniejszej liczby części, których koszt produkcji będzie niższy w porównaniu z systemami przeznaczonymi do quadów i dużych motocykli.


DENSO DIET-FI jest pierwszym systemem wtrysku paliwa, który nie korzysta ani z czujnika położenia przepustnicy ani z czujnika temperatury silnika. Zamiast tego wykorzystuje nowo opracowane technologie sterowania, które zapewniają to samo zużycie paliwa i wpływ na środowisko jak konwencjonalne układy wtrysku paliwa, ale przy mniejszym nakładzie środków.

System wtrysku paliwa DIET-FI składa się z pięciu elementów mniej niż konwencjonalne układy wtryskowe. Zrezygnowano z czujnika położenia przepustnicy, czujnika temperatury powietrza dolotowego, czujnika temperatury silnika i silnika krokowego ISC (ang. idle speed control – prędkość biegu jałowego). W układzie znajduje się sterownik obliczający temperaturę, który w połączeniu z termistorem tworzy elektroniczną jednostkę sterującą. System posiada również sterownik dozowania paliwa, który w połączeniu z czujnikiem ciśnienia powietrza wlotowego decyduje o przyspieszeniu lub hamowaniu.

Fot. DENSO

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem