fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Wymiana akumulatora w autach z systemem start-stop

Wymiana akumulatora w autach z systemem start-stopW niektórych samochodach z systemem start-stop wymiana akumulatora wymaga użycia dodatkowego urządzenia diagnostycznego, gdyż w przeciwnym razie układ elektroniczny pojazdu „nie rozpozna” dokonanej wymiany. Z takim problemem spotkało się kilku naszych Czytelników.

Rzeczywiście, w samochodach z systemem start-stop do wymiany akumulatora trzeba podchodzić rozważnie. Na rynku są dostępne urządzenia diagnostyczne umożliwiające przeprowadzenie tej operacji. Przedstawiamy urządzenie diagnostyczne VSSP 2.1 firmy VARTA skonstruowane specjalnie do tych celów. Mieliśmy okazję je sprawdzić w praktycznym działaniu.

Urządzenie to pracuje w całości off-line, co gwarantuje możliwość używania w dowolnym miejscu. Przeznaczone jest do obsługi wszystkich rodzajów pojazdów i wszelkich typów akumulatorów.

Urządzenie umożliwia:

  • diagnozowanie całego systemu start-stop, w tym przede wszystkim zamontowanego akumulatora przez złącze EOBD,
  • identyfikowanie pojazdu poprzez wpisanie numeru VIN lub z rozwijanego menu, bez potrzeby bezpośredniego dostępu do akumulatora w celach diagnostycznych,
  • sprawdzanie akumulatora poza pojazdem,
  • sprawdzanie rozrusznika i alternatora,
  • dostęp do zintegrowanego katalogu wskazującego dobór odpowiedniego dla danego pojazdu akumulatora (ale tylko marki Varta i Bosch),
  • dostęp do instrukcji ułatwiającej właściwą wymianę akumulatora w konkretnym pojeździe,
  • rejestrację akumulatora w pojazdach wyposażonych w system BMS (zarządzanie kodami błędów), w tym odczyt i usuwanie kodów błędów w systemie BMS,
  • sporządzanie szczegółowego raportu diagnostycznego,
  • zapis w pamięci urządzenia do 20 raportów,
  • przesyłanie raportów do sekcji dla partnerów (po wcześniejszej rejestracji) na stronie www.varta-automotive.com, poprzez komunikację Wi-Fi.

Jerzy Kaparuk

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 11-12/2014

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem