fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Amortyzatory, cz. 2

Amortyzatory, cz. 2Amortyzatory poszczególnych producentów różnią się szczegółami konstrukcyjnymi i jakością materiałów. Obejrzyjmy, co proponują producenci. Prezentujemy podstawowe produkty wybranych producentów amortyzatorów


Bilstein

  • Bilstein B2 & B4

Amortyzatory typu B2 oraz B4 są podstawową ofertą Bilsteina. Model B2 to amortyzator olejowy, którego sposób produkcji odpowiada technologii rozwiązań przeznaczonych do pierwszego montażu. Model B4 natomiast to amortyzator olejowo-gazowy (nieco mylnie nazywany przez niektórych amortyzatorem gazowym). Warto dodać, że technologia ta rozwijana jest w Bilsteinie już ponad 50 lat. Amortyzatory typu B2 oraz B4 są pomalowane na czarno (fot. 1).

  • Bilstein B6 & B8

Modele B6 i B8 to jednorurowe amortyzatory gazowe wykonane w technologii upside-down. Wyróżniają się one żółtym kolorem cylindra zewnętrznego. Mimo, że mają status amortyzatorów sportowych, mogą być używane również w nieusportowionych autach. Warto pamiętać, że amortyzator B8 przeznaczony jest do pojazdów z obniżonym zawieszeniem, co wymaga montażu odpowiednich sprężyn. Amortyzatory przeznaczone do obniżonego zawieszenia można kupić w zestawie z właściwie dobranymi sprężynami (fot. 2)

  • Bilstein Damp Tronic

Damp Tronic to seria amortyzatorow o zmiennej charakterystyce regulowanej systemem elektronicznym (fot. 3).

Tomasz Hinz

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 11-12/2014

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem