fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Jakie marki lubią mechanicy?

Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń (BETiS) przeprowadziło ankietę, na temat: jakimi samochodami jeżdżą właściciele, kadra kierownicza oraz mechanicy niezależnych warsztatów samochodowych. Można bowiem założyć, że ta grupa badanych najlepiej zna się na samochodach i dla siebie wybierze najlepsze.

zb 02-3Wyniki ankiety są różne od często publikowanych rankingów. Zarówno szefowie warsztatów, jak ich pracownicy preferują marki niemieckie, a nie japońskie, uznawane za niezawodne.

Grupa badawcza
Ankietę przeprowadzono podczas specjalistycznych szkoleń technicznych na terenie całego kraju organizowanych przez BETiS. W ankiecie wzięło udział 2114 respondentów. Badanych podzielono na dwie grupy – szefów/kierowników dysponujących większymi zasobami finansowymi i potrzebujących dobrego samochodu o odpowiednim prestiżu, oraz ich pracowników – mechaników, dysponujących skromniejszą kwotą lecz zwracających uwagę przede wszystkim na wskaźnik jakości do ceny.

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo  w nr 2/2015

 

Liqui Moly klei szyby

W warsztacie Feu Vert w podwarszawskich Jankach zaprezentowano dla wybranej grupy dziennikarzy nowości firmy Liqui Moly. Na wstępie prezes Liqui Moly Polska Sp. z o.o., Piotr Kasprzak, przedstawił historię firmy, która powstała 57 lat temu, a nazwę wzięła od łacińskiej nazwy opatentowanego dwusiarczku molibdenu, który zastosowany jako dodatek do oleju silnikowego poprawiał właściwości smarne. Liqui Moly początkowo produkowała tylko dodatki do olejów, a od końca lat 70. również oleje silnikowe. Obecnie wytwarza też dużą gamę produktów chemicznych dla motoryzacji.

zb 02-2Do wyróżnionych na pokazie produktów należał odrdzewiacz zapewniający szybką penetrację, rozpuszczanie rdzy i wypieranie wody. Środek jest bezpieczny dla powierzchni lakierowanych i części gumowych, a po użyciu pozostawia ochronną warstwę smaru. Pasta ceramiczna, dostępna również w areozolu, zabezpiecza przed zużywaniem się mocno obciążonych części, m.in. w elementach hamulcowych. Zapobiegająca spiekaniu (dopuszczalne temperatury pracy –40°
~ +1400°C), chroni przed korozją. Puszki z preparatami są tak zaprojektowane, aby aplikatory mogły pracować nie tylko w pozycji do „góry”, ale również do „dołu”.
Zaprezentowano też płyn do czyszczenia zatkanych filtrów cząstek stałych. Do czynności tej użyto pistoletu (również w ofercie firmy) oraz specjalnej sondy z zestawem końcówek (z ruchomymi przegubami) pozwalającymi dotrzeć w trudno dostępne miejsca w przedziale silnikowym. W zestawie znajduje się pięć końcówek o różnej średnicy do większości typów filtrów cząstek stałych. Po oczyszczeniu filtra cząstek stałych, należy go przepłukać używając w tym celu stosownego płynu.
Podczas pokazu zaprezentowano również nowość firmy – zestaw do klejenia szyb samochodowych. W przypadku niewielkiego pęknięcia, odprysku, do średnicy 2 cm można zakleić szybę żywicą, którą nakłada się na pękniętą powierzchnię i utrwala za pomocą lampy UV. Aby zwiększyć trwałość naprawy, trzeba powierzchnię dodatkowo pokryć pastą do szlifowania i polerowania oraz zeszlifować powierzchnie. Uchwyt z przyssawkami, aplikator żywicy wraz z pojemnikiem, pasta, miniszlifierka oraz lampa UV są elementami zestawu. Jedynym zastrzeżeniem takich napraw jest to, że można dokonywać ich tylko poza polem widzenia kierowcy. Jak zapewniano, naprawa szyby nie jest trudna. Aplikator do klejenia szyb starcza na 10 operacji, zaś sama naprawa trwa ok. 2 godzin.
Następna część spotkania poświęcona była preparatom i olejom motocyklowym.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem