fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Problem z Volvo S 80

Do warsztatu zgłosił się klient, ktory od dłuższego czasu miał problem
ze swoim samochodem – Volvo S 80 I 2.9i T6 24V kat. Obecnie od 3 miesięcy
praktycznie pojazd nie jeździ.

W pojeździe klienta silnik uruchamia się i pracuje na wolnych obrotach, ale wszelkie próby jazdy to wielka loteria – raz można jeździć przez 2 godziny, a innym razem po 20 metrach silnik gaśnie. Ostatni warsztat, w którym było auto, wykonał diagnostykę za pośrednictwem testera, w wyniku której otrzymał następującą listę usterek:

  • 9180 – połączenie czujnika położenia pedału gazu/zespół przepustnicy,
  • 9520 – czujnik położenia pedału gazu – błędny sygnał,
  • 1300 – przepływomierz powietrza – przerwa/zwarcie,
  • 958F – czujnik położenia pedału gazu – błędny sygnał,
  • 959F – czujnik położenia pedału gazu – błędny sygnał,
  • 982A – sterownik silnika.

Właściciel samochodu odwiedził już kilka warsztatów, przy czym ważna jest historia napraw. Do warsztatu numer 1 samochód przyjechał na wymianę rozrządu. W trakcie wymiany urwano śrubę od napinacza, po czym krzywo wspawano szpilkę; został ruszony i podobno rozebrany wariator zmiennych faz rozrządu. Po złożeniu w całość samochód pojechał do kolejnego warsztatu, gdzie zamówiono nowy blok silnika i niezbędne nowe części konieczne do naprawy. Podczas naprawy stwierdzono, że na dwóch cylindrach zawory spotkały się delikatnie z tłokami, ale nie uległy zniszczeniu. Całą siłę przyjęły na siebie hydrauliczne kasowniki luzu zaworowego. Z tego powodu podczas pracy silnika słychać cichutkie cykanie. Po wykonanym remoncie auto wyjechało i wróciło po 4 dniach, ponieważ silnik zgasł na skrzyżowaniu i nie dał się już uruchomić. Po jakimś czasie samochód trafił do warsztatu numer 3, który i owszem wykonał diagnostykę układu wtryskowego (lista błędów powyżej), ale nie poradził sobie z naprawą.

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 4/2015

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem