fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Urządzenia do kontroli i regulacji geometrii w pojazdach

Urządzenia do kontroli i regulacji geometrii uchodzą w środowisku mechaników za jedne z najbardziej kosztownych. Jeśli warsztat ma oferować kompleksową usługę, po wymianie elementów zawieszenia powinien sprawdzić i wyregulować geometrię podwozia pojazdu. Do tego potrzebne jest odpowiednie urządzenie.

prod-intGeometria podwozia, a więc właściwe położenie kół i osi względem siebie, zapewnia prawidłowe poruszanie się pojazdu po drodze i jego sterowalność. Właściwe ustawienie geometrii podwozia ma fundamentalne znaczenie, tym bardziej, że trzeba ją ustawiać po każdej wymianie zużytych lub uszkodzonych elementów zawieszenia. Warsztat posiadający urządzenie do ustawiania geometrii może wykonać pełną usługę, aby klient nie musiał jechać gdzie indziej. Dla warsztatów wielomarkowych ustawianie geometrii może stanowić problem, ze względu na skomplikowaną konstrukcję zawieszenia kół jezdnych w niektórych modelach, mnogość rozwiązań i rożne położenie elementów regulacyjnych. Warsztaty muszą posiadać informacje: co, gdzie i jak ustawić w danym modelu auta.
Na geometrię kół jezdnych składa się kilka parametrów:

  • zbieżność połówkowa i sumaryczna,
  • pochylenie kół,
  • wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy,
  • pochylenie osi sworznia zwrotnicy.

Piotr Urbanek

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 4/2015

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem