fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Kalibracja kamer z SCS Tool

Hella Polska wprowadziła na nasz rynek urządzenie CSC Tool do kalibracji kamer stosowanych w systemach asystenta kierowcy. O tym urządzeniu mówi Zenon Rudak z Hella Polska.

Urządzenie CSC Tool pozwala na kalibrację kamer, które w nowoczesnych samochodach służą do kontroli toru jazdy, odczytywania znaków drogowych, sterowania światłami czy do aktywnego tempomatu.kalibracja

Kalibracja kamery jest potrzebna po naprawie nadwozia, wymianie przedniej szyby pojazdu lub zmianie geometrii podwozia z powodu uszkodzenia, np. kolizji. Jeżeli była to tylko stłuczona szyba, problem jest niewielki, ponieważ można założyć, że samochód ma właściwie ustawioną geometrię podwozia. Natomiast jeśli pojazd jest powypadkowy, musi mieć dobrze ustawioną geometrię podwozia i sprawne całe zawieszenie. Kalibracja kamer jest wymagana przez towarzystwa ubezpieczeniowe, które mają w swojej ofercie m.in. ubezpieczenie szyb. Przy wypłacie odszkodowania za wymienioną szybę przednią z kamerą ubezpieczyciele wymagają poświadczenia, że została przeprowadzona kalibracja kamery – w przeciwnym wypadku odszkodowanie nie jest wypłacane. To standardowa praktyka w większości krajów Unii Europejskiej. W Polsce ten czas nadchodzi.

Po przyklejeniu do nowej szyby kamerę należy skalibrować, ponieważ jej położenie w stosunku do położenia fabrycznego będzie się różnić. Kamer się na ogół nie zmienia, gdyż są one dość trwałe. Brak kalibracji może powodować błędne rozpoznawanie znaków drogowych czy linii na jezdni.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w numerze 8/2015

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem