Nowe samochody koncernów Fiat Chrysler Automobiles (FCA) oraz Daimler są wyposażone w elektroniczną blokadę dostępu do niektórych funkcji diagnostycznych (Security Gateway).
Procedurę ominięcia bramki SGW w pojazdach koncernu FCA opisywaliśmy w numerach 7/2019 oraz 1/2020 „Auto Moto Serwisu”. Przypomnijmy, testerem diagnostycznym nieaprobowanym przez FCA można odczytać jedynie dane identyfikacyjne układu sterowania, pamięć błędów i wartości mierzone z czujników. Nie można wykonać tak podstawowych czynności diagnostycznych, jak: kasowanie pamięci błędów, adaptacje (w tym wskaźnika przeglądu serwisowego), kodowanie czy uruchamianie elementów wykonawczych. Pełną diagnostykę pojazdów marek FSA z bramką SGW można dokonać po założeniu konta na portalu (www.technicalinformation.fiat.com) i dokonaniu opłaty. FCA opublikował wykaz aprobowanych, uniwersalnych testerów diagnostycznych, które podajemy w tabeli.
Podobną bramkę, Seed&Key, wprowadził koncern Daimler, m.in. dla pojazdów osobowych marek Mercedes-Benz i Smart. Jak informuje Bosch, zabezpieczenie to można ominąć korzystając z testerów KTS 560, KTS 590 lub KTS 350 z nową wersją oprogramowania ESI [tronic] 2.0. W przeciwieństwie do FCA nie trzeba nawet zakładać kontra na portalu Mercedesa. Po połączeniu z diagnozowanym pojazdem za pomocą ww. testera w programie ESI trzeba wyłączyć zabezpieczenie przez zakładkę „odblokowanie pojazdu”.