fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Spis treści wydania 4/2010

WSTĘP >> 5

1. ROZWÓJ POKŁADOWYCH SYSTEMÓW DIAGNOSTYCZNYCH OBD I EOBD ORAZ SIECI TRANSMISJI DANYCH >> 6

2. SIECI TRANSMISJI DANYCH – RODZAJE, FUNKCJONOWANIE >> 11
2.1. Sieć K-Line według standardu ISO 9141 >> 13
2.2. Sieć CAN według standardu ISO 11898 i jej odmiany >> 15
2.2.1. Zasady wymiany danych w sieci CAN >> 18
2.2.2. Realizacja transmisji danych w czasie rzeczywistym w sieci CAN >> 19
2.2.3. Bazowy format ramki w sieci CAN >> 22
2.2.4. Rozszerzony format ramki w sieci CAN >> 22
2.2.5. Wyzwalanie czasowe (Time Triggered) w sieci CAN >> 22
2.3. Sieć LIN >> 23
2.4. Sieć FlexRay >> 24
2.5. Sieć (magistrala) MOST >> 25

3. OGRANICZENIA EMISJI ZWIĄZKÓW TOKSYCZNYCH – SKŁADNIKI SPALIN >> 27
3.1. Toksyczne składniki spalin >> 29
3.2. Nietoksyczne składniki spalin >> 30

4. TESTERY W DIAGNOSTYCE STACJONARNEJ >> 31
4.1. Monitory diagnostyczne >> 37
4.2. Diagnostyka wybranego układu silnika >> 39
4.2.1. Lokalizacja zdiagnozowanych elementów układów silnika IE-176 B2.000 samochodu FIAT Seicento 1100 na podstawie kodów usterek >> 40
4.2.2. Stwierdzone kody usterek w trakcie i charakterystyka wybranych elementów układów silnika IE -176 B2.000 samochodu FIAT Seicento 1100 >> 40
4.2.3. Wnioski z przeprowadzonej diagnostyki >> 46

5. Literatura >> 50

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem