fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 01/2017

001 Okladka AMS 01Z wypowiedzi przedstawicieli naszej branży wynika, że rynek aftermarketowy ma się dobrze. Brakuje tylko fachowców i większość warsztatów cierpi na brak wysoko wykwalifikowanych pracowników. Szkolnictwo zawodowe na poziomie średnim i wyższym nie jest w stanie zapewnić wystarczającej liczby fachowców nie tylko z powodu jakości nauczania, lecz także braku kandydatów do szkół zawodowych. Przez lata wmawiano młodzieży i ich rodzicom, że skończenie szkoły zawodowej nie wróży kariery. Teraz to się zmienia, chociaż stereotypy pozostały. W każdym razie finaliści współorganizowanej przez naszą redakcję Olimpiady Techniki Samochodowej po zakończeniu nauki w szkole średniej bez trudu znajdują pracę.

A w motoryzacji ciągłe zmiany. Podobno lobby producentów pojazdów chce przeforsować przepisy, które dopuszczałyby wyeliminowanie złącza EOBD w samochodach. Diagnostyka byłaby przeprowadzana bezprzewodowo i dla warsztatów niezależnych – płatna. Miejmy nadzieję, że lobbyści rynku niezależnego podwoją wysiłki, by do tego jednak nie doszło. W 2018 r. samochody napędzane silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny będą prawdopodobnie wyposażone w filtr cząstek stałych. Techniczna Rada ds. Pojazdów Silnikowych Unii Europejskiej przyjęła pakiet tzw. realnej emisji pojazdów w ruchu, w którym określono nowe zasady pomiaru toksyczności spalin. Nowych norm może nie spełniać silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny bez dodatkowego filtra cząstek stałych. Szykuje się więc robota dla warsztatów, które na prośbę posiadaczy aut będą te filtry usuwać.
Sporym zaskoczeniem dla ekspertów okazała się informacja, że w minionym roku sprzedaż aut VW w USA wzrosła, a nie spadła. I kto by przypuszczał?

Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI…

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem