Jak ocenia Pan sytuację niezależnych warsztatów w minionym roku?
Na rynku funkcjonuje coraz więcej warsztatów niezależnych zapewniających klientom wysoką albo bardzo wysoką jakość obsługi. Przeprowadzając rozmowy z kandydatami do naszych sieci Bosch Car Service czy AutoCrew widzimy, że na rynku jest coraz więcej warsztatów niezależnych o odpowiedniej wielkości, infrastrukturze, wyposażeniu i wyszkoleniu pracowników. To cieszy. Cieszą również liczby bezwzględne, które wskazują, że rynek usług motoryzacyjnych w Polsce stale rośnie. W ostatnich 10 latach ilość samochodów przypadających na 1000 mieszkańców kilkakrotnie wzrosła i pojazdy te muszą być należycie serwisowane.
Jak się plasują sieci serwisowe Boscha na tle innych sieci niezależnych warsztatów?
Nasze sieci pozycjonujemy między serwisami z autoryzacją producentów pojazdów, a średnią dla motoryzacyjnego rynku wtórnego. W ostatnich latach podpisaliśmy kilkanaście umów z warsztatami należącymi do sieci producenckiej na równoległą autoryzację Bosch Car Service lub AutoCrew.
Obecnie mamy ponad 40 warsztatów, które taką autoryzację posiadają lub posiadały jeszcze w roku ubiegłym.
Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 2/2015