fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Klient w warsztacie cz. 1

 

war 02-1Właściwe wykonanie naprawy samochodu w warsztacie już dzisiaj nie wystarcza. Obsługa klienta, jej jakość i posługiwanie się odpowiednimi standardami są „opakowaniem”, które jest często podstawą umiejętnego sprzedania usługi.

Warsztat samochodowy zajmuje  w strukturze usług miejsce szczególne. Jako oczywistość przyjmuje się, że obsługuje się tu samochody, czyli przeprowadza
się czynności, których celem jest utrzymanie dobrego stanu pojazdu, a w razie potrzeby dokonuje się jego naprawy. Obiektem działania warsztatu jest samochód. Proces technologiczny obsługi w połączeniu z wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem mechanika jest podstawą sukcesu – naprawiony i umyty samochód wyjeżdża z warsztatu. Kłopot w tym, że dzisiaj nawet poprawne wykonanie naprawy już nie wystarczy. Obsługa klienta i tzw. standardy z nią związane są dla wielu warsztatów wyznacznikiem jakości oferowanej usługi i stanowią o wyróżnianiu się spośród konkurencji. Można zaryzykować stwierdzenie, że idealny kandydat do obsługi klienta w warsztacie samochodowym to ktoś o technicznych kwalifikacjach i wysokim poziomie kompetencji interpersonalnych.
Firmy, które oferują usługi o zbliżonym profilu, budują swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o tzw. pozycjonowanie, którego elementem jest unikalność oferty.

Jerzy R. Bogdański

 

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 2/2015

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem