fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Diagnostyka i adaptacja elektrohydraulicznej pompy układu hamulcowego SBC w Mercedesach

5-wroblW niektórych modelach Mercedesa-Benza, np. klasy E (W211), zastosowano elektrohydrauliczny układ hamulcowy (SBC). Po określonej liczbie wciśnięć pedału hamulca na tablicy wskaźników zapala się komunikat o błędzie systemu SBC i kierowca musi przyjechać do warsztatu.

W klasycznym, hydraulicznym układzie hamulcowym kierowca zadaje siłę dociskającą tłoczki zacisków hamulcowych przez naciśnięcie pedału hamulca. Wówczas siłownik hamulcowy generuje ciśnienie hydrauliczne przekazywane na koła. W przeciwieństwie do niego, system Sensotronic Brake Control (SBC) dostarcza zapas płynu hamulcowego z wysokociśnieniowego zbiornika do hamulców wystarczający do kilku hamowań. Tradycyjny nacisk na hamulec powstaje za sprawą symulatora hamulca. W przypadku uruchomienia hamulca elektroniczny sterownik przy pomocy algorytmu oblicza wartości ciśnienia potrzebne do wyhamowania każdego z kół dostosowując je, przy pomocy tzw. regulatorów ciśnienia, do indywidualnych potrzeb koła.

Piotr Wróblewski

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 5/2015

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem