W niektórych modelach Mercedesa-Benza, np. klasy E (W211), zastosowano elektrohydrauliczny układ hamulcowy (SBC). Po określonej liczbie wciśnięć pedału hamulca na tablicy wskaźników zapala się komunikat o błędzie systemu SBC i kierowca musi przyjechać do warsztatu.
W klasycznym, hydraulicznym układzie hamulcowym kierowca zadaje siłę dociskającą tłoczki zacisków hamulcowych przez naciśnięcie pedału hamulca. Wówczas siłownik hamulcowy generuje ciśnienie hydrauliczne przekazywane na koła. W przeciwieństwie do niego, system Sensotronic Brake Control (SBC) dostarcza zapas płynu hamulcowego z wysokociśnieniowego zbiornika do hamulców wystarczający do kilku hamowań. Tradycyjny nacisk na hamulec powstaje za sprawą symulatora hamulca. W przypadku uruchomienia hamulca elektroniczny sterownik przy pomocy algorytmu oblicza wartości ciśnienia potrzebne do wyhamowania każdego z kół dostosowując je, przy pomocy tzw. regulatorów ciśnienia, do indywidualnych potrzeb koła.
Piotr Wróblewski
Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 5/2015