fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Bridgestone najlepszy

Bridgestone najlepszy"Bridgestone jest od 6 lat największym na świecie producentem opon i wyrobów gumowych" – powiedział Armand Dahl, dyrektor regionu wschodniego firmy na konferencji prasowej w Warszawie. Kolejne miejsca zajmują: Michelin, Goodyear, Continental i Pirelli. Bridgestone utrzymał miejsce na szczycie, notując sprzedaż opon na poziomie 27,4 mld dolarów, co stanowi ponad 85% przychodów firmy. Koncern wyprzedził Michelin o blisko 2 mld dolarów. Całkowity przychód firmy w 2013 r., obejmujący pozostałe obszary działalności koncernu, wyniósł ponad 36 mld USD.

Od 1 listopada tego roku nowe modele pojazdów sprzedawanych w UE muszą być wyposażone w system pomiaru ciśnienia i temperatury powietrza w oponie. Bridgestone przeszkoli 70 autoryzowanych serwisów wymiany opon skupionych w sieci FirstStop.


Na konferencji zaprezentowano też nową oponę zimową Bridgestone Blizzak LM001 (na zdjęciu). Model charakteryzuje się oryginalnym wzorem bieżnika z szerokimi rowkami odpływowymi. Rozszerzają się one w kierunku barku bieżnika, co umożliwia m.in. skuteczniejsze usuwanie wody i błota pośniegowego. Kierunkowy wzór dużych rowków w znacznym stopniu poprawia właściwości trakcyjne opony na zaśnieżonej nawierzchni. Na etykiecie określającej parametry opona uzyskała literę "C" w kategorii oporów toczenia i drogi hamowania na mokrej nawierzchni.

Okazuje się, że zmieniono konstrukcję opon typu Run Flat, na których po przebiciu można przejechać 80 km ze średnią prędkością 90 km/h. Opony Run Flat nowej generacji mają już sztywność zbliżoną do zwykłej opony, co poprawiło komfort jazdy. Wzmocniona ściana boczna i strefa stopki amortyzuje utratę ciśnienia, dzięki czemu opona ulega jedynie nieznacznemu odkształceniu. Specjalna mieszanka gumowa i żebro wewnętrzne odbierają ciepło, które wytwarza się w przebitej oponie w znacznej ilości podczas jazdy. Nową oponę Run Flat, letnią i zimową, można zakładać na tradycyjną obręcz, dlatego można ją stosować w niemal każdym pojeździe, wyposażonym jednak w system pomiaru ciśnienia powietrza w oponie.

Fot. Bridgestone

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem