fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Nowa gama akumulatorów Exide

Exide wprowadził nową gamę akumulatorów oferowanych pod markami Centra i Exide. Ładują się nawet o 1,5 raza szybciej oraz charakteryzują się lepszą wydajnością. W akumulatorach z gamy Exide Premium i Centra Futura zastosowano technologię Carbon Boost rozwiązanie oparte na dodatkach węglowych, które optymalizują zdolność przyjmowania ładunku oraz czas ładowania akumulatora.

zb 02-6Baterie te mogą być stosowane w nowoczesnych samochodach napędzanych dużymi, konwencjonalnymi silnikami i w autach z bogatym wyposażeniem elektrycznym. W standardowych akumulatorach (Centra Plus, Centra Standard, Exide Excell, Exide Classic) przeznaczonych do niemal wszystkich pojazdów osobowych została użyta kratka 3DX, czyli wzmocniona siatka w kształcie rombu, która na stałe związuje masę aktywną. Dzięki temu akumulator zyskuje lepsze parametry elektryczne i dłuższą żywotność. Ulepszone akumulatory z gam Start-Stop AGM oraz Start-Stop EFB (IV generacji) dostosowane do wprowadzanych w pojazdach nowoczesnych funkcji, takich jak: „żeglowanie” (czasowe wyłączanie silnika podczas jazdy ze stałą prędkością) czy rekuperacja energii w procesie hamowania.

 

 

 

Exide wprowadził nową gamę akumulatorów oferowanych pod markami Centra i Exide. Ładują się nawet o 1,5 raza szybciej oraz charakteryzują się lepszą wydajnością. W akumulatorach z gamy Exide Premium i Centra Futura zastosowano technologię Carbon Boost rozwiązanie oparte na dodatkach węglowych, które optymalizują zdolność przyjmowania ładunku oraz czas ładowania akumulatora. Baterie te mogą być stosowane w nowoczesnych samochodach napędzanych dużymi, konwencjonalnymi silnikami i w autach z bogatym wyposażeniem elektrycznym. W standardowych akumulatorach (Centra Plus, Centra Standard, Exide Excell, Exide Classic) przeznaczonych do niemal wszystkich pojazdów osobowych została użyta kratka 3DX, czyli wzmocniona siatka w kształcie rombu, która na stałe związuje masę aktywną. Dzięki temu akumulator zyskuje lepsze parametry elektryczne i dłuższą żywotność. Ulepszone akumulatory z gam Start-Stop AGM oraz Start-Stop EFB (IV generacji) dostosowane do wprowadzanych w pojazdach nowoczesnych funkcji, takich jak: „żeglowanie” (czasowe wyłączanie silnika podczas jazdy ze stałą prędkością) czy rekuperacja energii w procesie hamowania.  

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem