W Warszawie odbyła się doroczna konferencja prasowa poświęcona wynikom finansowym, strategii koncernu i planom na gospodarczym Grupy Bosch, którą prowadziła Krystyna Boczkowska – prezes Robert Bosch Sp. z o.o. i reprezentantka Grupy Bosch w Polsce.
Krystyna Boczkowska – prezes Robert Bosch Sp. z o.o. i reprezentantka Grupy Bosch w Polsce
Grupę reprezentują 3 spółki – Robert Bosch Sp. z o.o., Bosch Rexroth Sp. z o.o. oraz BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o. W Polsce Grupa Bosch zatrudnia ok. 4200 osób i wygenerowała w 2014 r. ok. 2,6 mld zł przychodu, co stanowiło wzrost o 6,4% w porównaniu do ubiegłego roku. Działa ona w 4 sektorach: mobility solutions, industrial technology, energy and building technology i consumer goods.
W 2014 r. spółka Robert Bosch rozbudowała linię produkcyjnych w fabryce układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k. Wrocławia. Fabryka ma na koniec 2015 r. osiągnąć produkcję 2,3 mln podzespołów i zatrudniać 556 osób. W tym zakładzie planowane są inwestycje na sumę 150 mln zł. Ważnym elementem strategii firmy jest rozwój sieci autoryzowanych warsztatów (obecnie ok. 400) pod markami Bosch Service i Auto Crew.
Firma Robert Bosch wspiera edukację techniczną, poprzez realizację programu dla gimnazjalistów pod nazwą Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha. Ma on za zadanie popularyzację kierunków technicznych wśród młodzieży.
Bosch Rexroth – specjalizujący się w automatyce przemysłowej, zatrudnia w Polsce 122 osoby w 7 biurach regionalnych. Osiągnął wzrost sprzedaży ok. 14%, co jest wyjątkiem, gdyż poza Polską firma odczuła spadek obrotów.
BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego posiada 4 zakłady w Polsce, w tym takie marki jak Zelmer.
Znaczny, bo ponad 35% wzrost odnotował dział sprzedaży elektronarzędzi (ok. 300 nowości), należący do sektora consumer goods.
W 2014 r. obroty Grupy Bosch świecie wzrosły o 6,3% i wyniosły 49 mld euro, w czym na dział motoryzacyjny przypada 33,32 mld euro (68%).