Michał Koszałka – Prezesa Zarządu Hella Polska oraz dr hab. inż. Zdzisław Bogdanowicz - Dziekan Wydziału Mechanicznego Wojskowej Akademii Technicznej Hella Polska podpisała partnerską umowę z Wojskową Akademią Techniczną. Planowane są wspólne szkolenia z zakresu obsługi klimatyzacji samochodowej i postępowania z gazami cieplarnianymi. Współpraca będzie dotyczyć wspólnej oferty dydaktyczno-szkoleniowej w zakresie wiedzy niezbędnej do uzyskania certyfikatu dla personelu warsztatów samochodowych.
Co wymienić razem z paskiem rozrządu?
Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...