fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Bilstein pamięta o klasykach motoryzacji

Bilstein 3 Podczas targów Techno-Classica, które odbyły się w kwietniu w Essen, Bilstein pokazał model Lancia Beta Monte Carlo. Tym samochodem w 1981 r. startował Hans Heyer w Wyścigowych Mistrzostwach Niemiec.

Bilstein 1Do tego tego samochodu firma Bilstein zaprojektowała i zbudowała amortyzatory i sprężyny . Podczas targów firma po raz siódmy zwyciężyła w plebiscycie niemieckiego magazynu MotorKlassik w kategorii „zawieszenia klasycznej motoryzacji".

Bilstein posiada w swojej ofercie również amortyzatory do produktów FSO, „Malucha”, klasycznych modeli Skody i Łady oraz części do rzadkich w Europie aut japońskich z lat 60. czy 70.

Produkty do aut klasycznych można znaleźć w katalogu „BILSTEIN Classic Programme” oraz w na stronie internetowej producenta.

Bilstein 2

 

Bilstein 4

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem