fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Breck wspiera „Bezpieczny warsztat”

breckbezpiecznywarsztatProducent klocków hamulcowych zaangażował się w kampanię realizowaną przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Jej celem jest wsparcie kierowców w racjonalnym serwisowaniu pojazdów. Szczególny nacisk położony jest na tzw. GVO – unijne przepisy dające prawo do serwisowania i naprawiania auta poza autoryzowanymi punktami warsztatowymi bez utraty gwarancji.

Zgodnie z regulacją Komisji Europejskiej, zwaną popularnie GVO (Gruppen FreistellungsVerOrdnung), każdy kierowca może serwisować swój pojazd poza ASO bez ryzyka utraty gwarancji. Bezpłatna naprawa pojazdu będąca wynikiem awarii cały czas możliwa jest w Autoryzowanej Stacji Obsługi, jednak właściciel samochodu może bez obaw zlecać obsługę eksploatacyjną oraz przeglądy serwisowe w niezależnym warsztacie. Jednocześnie dozwolone jest montowanie w autach będących na gwarancji części co najmniej porównywalnej jakości, nieposiadających logotypu danego producenta pojazdów. Aby zachować gwarancję, ważne jest spełnienie pewnych wymogów. Serwisowanie pojazdu powinno odbywać się zgodnie z zaleceniami producenta samochodu z wykorzystaniem części odpowiedniej jakości. Ponadto, aby nie narazić się na utratę gwarancji, ważne jest, żeby po wykonanej usłudze została wystawiona faktura.

Rozpowszechnienie wiedzy na temat GVO, szczególnie wśród kierowców prywatnych, jest głównym założeniem akcji „Bezpieczny warsztat”. Działania realizowane z inicjatywy SDCM przy wsparciu producentów części samochodowych oraz niezależnych serwisów motoryzacyjnych służą edukacji właścicieli pojazdów. Niewielu z nich jest świadomych tego, że nawet w czasie trwania gwarancji pojazdu, nie są oni skazani na ASO.

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem