fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

XI Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych

forumubezpieczenkomunikacyjnychPotrzeba ustawowego uregulowania zasad rozliczeń szkód komunikacyjnych, ponieważ nie ma woli ze strony firm ubezpieczeniowych na podjęcie rękawicy i wspólnych prac nad relacjami biznesowymi przy tzw. okrągłym stole – taki wniosek nasunął się uczestnikom XI edycji Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, zorganizowanego 6 grudnia przez Polską Izbę Motoryzacji.

W spotkaniu wzięło udział ponad 200 osób z sektora napraw powypadkowych – głównie przedstawicieli serwisów blacharsko-lakierniczych, instytucji takich jak: KNF, PIU, RF oraz rzeczoznawców niezależnych.
XI edycja spotkania coraz silniej dowodzi, że powszechnie słyszalny jest głos niezależnych rzeczoznawców i firm blacharsko-lakierniczych, najwyższy czas, by wreszcie usłyszała go także administracja państwowa, w tym m.in. resort finansów. Podczas tegorocznego forum każdy z poruszanych aspektów stanowił temat na oddzielne spotkania branżowe. Będą się one odbywały systematycznie w 2017 r.

Celów XI edycji Forum 2016 było z pewnością kilka. Główny jednak, to chęć dążenia do działań transparentnych całego łańcucha graczy w rynku ubezpieczeniowym, w tym również klientów. W dyskusji – jak twierdzą organizatorzy – zabrakło głosów przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych oraz ich reprezentanta – PIU (Polskiej Izby Ubezpieczeń).
Ważnym elementem spotkania było podpisywanie przez firmy blacharsko-lakiernicze (i nie tylko) petycji skierowanej do prezesa UOKiK dotyczącej zwrócenia szczególnej uwagi na manipulację kosztorysami napraw powypadkowych w zakresie wartości materiałów lakierniczych.

W mijającym roku Polska Izba Motoryzacji oraz inne stowarzyszenia branżowe na spotkaniach w resorcie finansów przedstawiały skutki zaniżania wycen szkód komunikacyjnych, z których wynikało, że łączna strata dla budżetu tym spowodowana wynosi ok. 477 mln złotych!

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem