Po wejściu na niezależny rynek części samochodowych przedstawiciele NSK podkreślają, jak istotna dla firmy jest współpraca z dystrybutorami.
Japoński producent kooperuje z różnymi firmami, zajmującymi się dystrybucją części. W Polsce takim partnerem jest przedsiębiorstwo Saga Auto Poland, z którym NSK współpracuje od 15 lat, natomiast w Grecji od 1988 roku firma REA Hellas S.A. Na terenie Rosji japoński producent ma przede wszystkim dwóch partnerów – państwowe przedsiębiorstwo Rossko i firmę Voltag, z którymi współpraca trwa już odpowiednio pięć i osiem lat.
Firma NSK została założona 100 lat temu w Japonii. Na początku zajmowała się produkcją łożysk kulkowych, z czasem stała się znanym dostawcą komponentów dla motoryzacji, takich jak łożyska piast kół czy układy kierownicze ze wspomaganiem elektrycznym.
Co wymienić razem z paskiem rozrządu?
Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...