fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Dobry rok dla Solarisa

2014-03-52-2„W osiemnastoletniej historii Solaris po raz pierwszy sprzedał rekordową liczbę pojazdów” – powiedział na konferencji prasowej wiceprezes zarządu Dariusz Michalak (na zdjęciu). W 2013 roku były to 1302 autobusy, trolejbusy i tramwaje. W Polsce w ubiegłym roku Solaris sprzedał łącznie 292 pojazdy. Na liczbę tę składały się w głównej mierze niskopodłogowe autobusy miejskie Urbino (251 sztuk), trolejbusy Trollino (36 sztuk) oraz autobusy międzymiastowe InterUrbino (5 sztuk).

Czytaj więcej...

Dlaczego niskie jest niskie, a wysokie – wysokie, czyli o klimatyzacji inaczej

2014-03-38-1Prowadząc szkolenia dla mechaników w warunkach warsztatowych zauważyłem potrzebę przybliżenia działania obiegu czynnika chłodniczego, czyli zasad rządzących ciśnieniami w układzie hydraulicznym.

 

Budowa układu obiegu czynnika chłodniczego różni się w zależności od producenta pojazdu i roku produkcji. Nie zmienia to faktu, że musi się on składać z kilku elementów występujących zawsze:

Czytaj więcej...

Czy silniki z instalacją LPG wymagają specjalnego oleju?

Użytkownicy samochodów w Polsce zadają pytanie, czy silnik zasilany gazem LPG wymaga stosowania specjalnego oleju silnikowego? Nie wymaga. Dlaczego? Uzasadnię to w niniejszym artykule.

 

Przedsiębiorczość oraz skłonność do liczenia wydawanych złotówek szybko wprowadziła nas na pierwsze miejsce w Europie w zakresie liczebności samochodów z instalacją gazową. Ogólnie definiując „rynek LPG” w rozumieniu warsztatów montujących instalacje, stacji paliw i wszelkich firm działających wokół tego biznesu (także producentów olejów silnikowych) – to potężna gałąź gospodarki naszego kraju.

Czytaj więcej...

Współczesne systemy alternatywnego zasilania silników spalinowych paliwami gazowymi

2014-03-19-2Od wielu lat gazy propan-butan (LPG) i metan (CNG) stanowią istotną alternatywę dla paliw konwencjonalnych. Przyczyn ich rosnącej popularności należy dopatrywać się zarówno w aspektach ekonomicznych (obniżenie kosztów użytkowania pojazdu zasilanego paliwem gazowym), jak i ekologicznym, szczególnie w przypadku gazu ziemnego.

Czytaj więcej...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem