fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Umowy w praktyce warsztatów samochodowych

 

Przedsiębiorcy zawierający umowy między sobą lub z klientami mogą wybierać między umowami określonymi ustawowo oraz umowami, których treść powstaje dzięki inwencji samych stron do skonstruowania nowego stosunku prawnego.temida

Czytaj więcej...

Kalibracja kamer z SCS Tool

Hella Polska wprowadziła na nasz rynek urządzenie CSC Tool do kalibracji kamer stosowanych w systemach asystenta kierowcy. O tym urządzeniu mówi Zenon Rudak z Hella Polska.

Czytaj więcej...

Świece żarowe: budowa i diagnostyka

Współczesne silniki o zapłonie samoczynnym wyposażone w zasobnikowe układy zasilania pod względem czasu rozruchu nie różnią się w zasadniczy sposób od silników o zapłonie iskrowym. Jest to zasługą nowoczesnych świec żarowych.

Czytaj więcej...

Diagnostyka aktywnego układu kierowniczego

 

W klasycznym układzie kierowniczym wartość momentu przykładana przez kierowcę do koła kierownicy zależy od przełożenia przekładni kierowniczej. W elektrycznym mechanizmie wspomagania źródło przykładanego momentu wspomagającego stanowi silnik elektryczny, który jest zintegrowany w rożnych kombinacjach z przekładnią kierowniczą i sterownikiem układu wspomagania kierownicy.

Czytaj więcej...

Diagnostyka elektromechanicznych hamulców postojowych

Elektromechaniczne hamulce postojowe EHP (EPB – electric parking brake) stanowią jeden ze standardów konstrukcyjnych współczesnego samochodu. Rozwiązanie to jest stosowane w wielu modelach samochodów produkowanych między innymi przez koncern PSA czy VW.

Czytaj więcej...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem