fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Aluminium czy żelazo?

Aluminium czy żelazo?W nowoczesnych silnikach układ korbowo-tłokowy jest nie tylko bezobsługowy i trwały, ale też praktycznie nie podlega remontom. Jednak to, że użytkownik i serwis właściwie nie muszą zajmować się tym zespołem (prócz utrzymania sprawności układu smarowania) nie oznacza, że konstruktorzy w tym zakresie też spoczęli na laurach. Postęp techniczny, szczególnie w konstrukcji tłoków, jest ogromny.

Czytaj więcej...

Amortyzatory - pomijany element, cz. 1

Szczegół konstrukcyjny – ale jakże ważny dla trwałości. Wybrane  rodzaje uszczelnień amortyzatorów: a) uszczelniacz prosty, b) uszczelniacz  podwójny, c) uszczelniacz wysokiej sprawności D1V, d) uszczelniacz wysokiej sprawności D2VKonstrukcja amortyzatorów staje się coraz bardziej skomplikowana, przez co ich właściwy dobór do danego pojazdu jest trudniejszy.

Czytaj więcej...

Zamiana koła dwumasowego na sztywne, cz. 2

Zamiana koła dwumasowego na sztywne, cz. 2Kontynuujemy tekst z poprzedniego numeru dotyczący zamiany dwumasowego koła zamachowego na koło sztywne w silniku B5204T5 (Volvo S 60 2001 rok).

Tak jak poprzednio zaznaczamy, że zamiana dwumasowego koła zamachowego na sztywne jest niezalecana lub wręcz zabroniona przez producentów pojazdów. Jednak na żądanie klientów wiele warsztatów decyduje się na taką operację.

Czytaj więcej...

System eCall

System eCallJuż wkrótce w nowo produkowanych samochodach będą instalowane urządzenia systemu automatycznego powiadamiania o niebezpiecznych wydarzeniach drogowych – eCall.

Czytaj więcej...

Diagnostyka systemu wspomagania parkowania pojazdu

Samochody wyposażone w system wspomagania parkowania nie są już rzadkością. Diagnozowanie tych systemów, wyposażonych w różne czujniki, jest istotnym elementem pracy warsztatu samochodowego.

Czytaj więcej...

Halogeny do lamusa?

Halogeny do lamusa?W samochodzie zaczyna brakować prądu. Instalacja na napięcie 12 V osiągnęła kres swoich możliwości. W tej sytuacji coraz głośniej się mówi o wprowadzeniu dodatkowej instalacji na napięcie 48 V.

Jesteśmy więc w okresie przejściowym między dotychczasową instalacją na 12 V, a nową – na 48 V. Niektórzy producenci pojazdów, np. Audi, zapowiadają, że w nowych modelach będą występować dwie instalacje 12 i 48 V połączone odpowiednim przetwornikiem napięcia. Warto zauważyć, że alternator pracujący pod napięciem 12 V może wytworzyć do 3 kW mocy. Natomiast napięcie 48 V umożliwia uzyskanie mocy do 12 kW. Różnica jest więc istotna, co daje nowe możliwości, szczególnie w hybrydyzacji pojazdów.

Czytaj więcej...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem