fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Badamy poprawność działania cewki zapłonowej

axes-1Oscyloskop jest narzędziem pomiarowym służącym do wizualizacji zmiany napięcia lub natężenia prądu w funkcji czasu. W przeciwieństwie do multimetru, korzystanie z diagnoskopu umożliwia badanie szybkich zmian.

Nie jest niczym nadzwyczajnym, że łączna długość przewodów elektrycznych we współczesnych samochodach przekracza kilometr. Do diagnozy napięć i prądów płynących przewodami często wystarcza zwykły multimetr, gdy napięcie lub prąd nie zmienia się dynamicznie w czasie lub zmiany są stosunkowo wolne, możliwe do zaobserwowania na wyświetlaczu multimetru. Sytuacja diametralnie się zmienia, gdy mamy do czynienia z sygnałami szybkozmiennymi czujników, takich jak czujniki halla lub czujniki magnetoindukcyjne, sygnałami sterującymi elementami wykonawczymi w postaci wtryskiwaczy, zaworów, wentylatorów lub sygnałami transmisji danych – analogowymi i cyfrowymi. Do takich pomiarów niezbędny jest zaawansowany oscyloskop cyfrowy o dużej ilości kanałów.

Badamy poprawność działania cewki zapłonowej

W poniższych poradach opisujemy, jak diagnozować poprawność działania cewki zapłonowej. Jedynym i rozsądnym sposobem jest kontrola zachowania się cewki przy użyciu oscyloskopu. W naszym przykładzie podłączamy cewkę do oscyloskopu systemu diagnostycznego CDIF/3 Expert. W CDIF/3 każdemu z wyjść sterownika i generatora odpowiada dedykowany kanał oscyloskopu.

Marek Puwalski

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w nr 1/2015

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem