W maju w murach Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu (UTH) odbył się II Kongres Ekspertów
Samochodowych. Został on zorganizowany przez UTH w Radomiu oraz Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń (BETiS). Auto Moto Serwis był patronem medialnym.
W maju w murach Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu (UTH) odbył się II Kongres Ekspertów Samochodowych. Został on zorganizowany przez UTH w Radomiu oraz Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń (BETiS). Auto Moto Serwis był patronem medialnym. kongresie wzięli udział pracownicy naukowi uczelni, przedstawiciele koncernów samochodowych, biur rzeczoznawczych oraz instytucji: Autodistribution Polska, Autodata, Axes System, BETiS, Bosch, Blue Print, Danish Technological Institute, Delphi, DeltaTech Electronics, EFP Consulting, EurotaxGlass’s Polska, EuroWarsztat, Febi, Groupauto Polska, HUZAR Tools, Iveco, Liqui Moly, Loctite, Mahle, Magneti-Ma- relli, Michelin, Petrol Energy, Ravenol, Teroson, SITK RP, PzMot, SIMP, Cechu Rzemiosł Różnych i przedstawiciele warsztatów. Na kongres przybyli także rektor UTH prof. Zbigniew Łukasik oraz wiceprezydenci Miasta Radomia Karol Semik i Rafał Rajkowski.
Podczas kongresu wręczono nagrody:
- w kategorii: innowacyjność technologiczna – firmie Delta-Tech Electronics za urządzenie do bezinwazyjnego diagnozowania silników o zapłonie samoczynnym EDIA PRO,
- w kategorii: innowacyjność procesowa – firmie Axes System za system diagnostyczny CDIF/3.
Dla przedstawicieli warsztatów samochodowych prze- prowadzono półfinał i finał konkursu „Ekspert Samochodowy Roku 2015” w kategoriach: silniki o zapłonie samoczynnym, wtrysk benzyny, elektronika i elektrotechnika samochodowa, specjalistyczna chemia serwisowa, automatyczne skrzynie biegów, systemy bezpieczeństwa czynnego, turbodoładowanie, kalkulacja szkód komunikacyjnych, ogumienie. Prezydium Kapituły Konkursu stanowili: prof. Jerzy Merkisz, prof. Marek Idzior, prof. Andrzej Piętak oraz dr Sławomir Olszowski. Łączna pula nagród od sponsorów wyniosła blisko 53 tys. zł, a wśród nich były m.in. testery diagnostyczne, licencje na platformy informacyjne, opony, narzędzia.
Głównym przesłaniem tegorocznego kongresu były zagadnienia związane z zagrożeniami rynku serwisowego pojazdów w Polsce oraz w Unii Europejskiej.
Kongres stał się miejscem jednoczącym świat techniki i nauki z praktyką motoryzacyjną. Uczestnicy zapoznali się z trendami w branży motoryzacyjnej i nowymi rozwiązaniami dla warsztatów.