Dwie dobre rady specjalistów SKF na temat łożyska w Espace III i tarczy hamulcowej zintegrowanej z piastą w miejskich i kompaktowych modelach francuskiego producenta aut.
Wymieniacie łożysko piasty w Renault Espace III/Avantime i korzystacie z zestawu SKF VKBA 3497? Uważajcie na specyficzne zabezpieczenie transportowe – wewnątrz łożyska znajduje się plastikowa tuleja, która zabezpiecza bieżnie łożyska. Nie wolno usuwać tego zabezpieczenia przed montażem. Zgodnie z instrukcją SKF, zestaw łożyska VKBA 3497 należy montować bez usuwania plastikowej tulejki zabezpieczającej, która w czasie montażu zostanie wypchnięta przez czop piasty. Korzystajcie z odpowiednich narzędzi, a siłę przykładajcie wyłącznie do wewnętrznej bieżni piasty.
Inną ciekawostką jest montaż piasty zintegrowanej z tarczą hamulcową do Renault Clio III/Grandtour, Megane II, Modus/Grand Modus, Twingo II i Wind. Podczas montażu nie należy pozostawiać starej nakrętki i dekielka. W pudełku dostarczonym przez SKF (zestaw VKBD 1015) znajduje się nowa nakrętka i dekielek, których użycie gwarantuje trwałość nowo zamontowanej piasty. Przed jej założeniem należy oczyścić z brudu czop piasty i użyć pasty przeciwdziałającej korozji ciernej. Nakrętkę dokręcamy momentem wynoszącym 175 Nm. Powtórne wykorzystanie starej nakrętki i dekielka nie gwarantuje szczelności, a woda dostająca się do środka piasty spowoduje jej przedwczesne zużycie.