W konwencjonalnych pojazdach z silnikiem benzynowym pary paliwa zostają wychwycone przez pochłaniacz i przesłane do komory spalania silnika, gdzie stają się częścią mieszanki paliwowo-powietrznej. W przypadku hybryd, kiedy silnik spalinowy nie pracuje, pary paliwa zalegają w pochłaniaczu i przy mniejszej liczbie cyklów oczyszczania, stają się trudne do usunięcia. Jeśli pochłaniacz par paliwa nie jest odpowiednio oczyszczany, wówczas pojazdy hybrydowe mogą emitować pary paliwa na poziomie wyższym niż samochody produkowane 30 lat temu.
Inżynierowie Delphi, między innymi zespół z krakowskiego centrum technicznego, opracowali szybszy i bardziej skuteczny sposób opróżniania pochłaniaczy par paliwa poprzez podgrzanie go do temperatury 150°C. Samoregulujący element grzewczy zużywa około 20 W mocy czerpanej z litowo-jonowego akumulatora pojazdu. Kiedy powietrze przechodzi przez pochłaniacz par paliwa, uwolnione węglowodory są usuwane do silnika, gdzie zostaną spalone w postaci mieszanki paliwowej.