fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Hybrydy trują?

hybrydyW konwencjonalnych pojazdach z silnikiem benzynowym pary paliwa zostają wychwycone przez pochłaniacz i przesłane do komory spalania silnika, gdzie stają się częścią mieszanki paliwowo-powietrznej. W przypadku hybryd, kiedy silnik spalinowy nie pracuje, pary paliwa zalegają w pochłaniaczu i przy mniejszej liczbie cyklów oczyszczania, stają się trudne do usunięcia. Jeśli pochłaniacz par paliwa nie jest odpowiednio oczyszczany, wówczas pojazdy hybrydowe mogą emitować pary paliwa na poziomie wyższym niż samochody produkowane 30 lat temu.
Inżynierowie Delphi, między innymi zespół z krakowskiego centrum technicznego, opracowali szybszy i bardziej skuteczny sposób opróżniania pochłaniaczy par paliwa poprzez podgrzanie go do temperatury 150°C. Samoregulujący element grzewczy zużywa około 20 W mocy czerpanej z litowo-jonowego akumulatora pojazdu. Kiedy powietrze przechodzi przez pochłaniacz par paliwa, uwolnione węglowodory są usuwane do silnika, gdzie zostaną spalone w postaci mieszanki paliwowej.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem