Pierwszym produkowanym seryjnie samochodem polskiej konstrukcji i produkcji był CWS T-1 (1927–1931). Żaden egzemplarz tego ciekawego samochodu nie zachował się do naszych czasów, ale pojazd został odbudowany przez Ludwika Rożniakowskiego.
Głównym konstruktorem CWS T1 był inż. Tadeusz Tański, który zaprojektował auto dające się zmontować za pomocą jednego klucza o dwóch rozwartościach szczęk. Pojazd napędzał nowoczesny, górnozaworowy silnik o pojemności 3 l, który również skonstruował T. Tański. Nadwozia pojazdu projektował inż. Stanisław Panczakiewicz. Produkcja seryjna ruszyła w Centralnych Warsztatach Samochodowych w Warszawie w 1927 r. Do zakończenia produkcji w 1931 r. wykonano kilkaset pojazdów w kilku wersjach nadwoziowych. Większość produkowanych samochodów była wykonywana w wersji nadwozia „kareta”. CWS-y były na wyposażeniu wojska, kupowały je urzędy państwowe oraz osoby prywatne. Samochody te były cenione za łatwość obsługi i bezawaryjność.
Na podstawie nielicznych zachowanych materiałów, przez trzy lata powstawał pierwszy samochód w popularnej ówcześnie wersji nadwozia „torpedo”. Pojazd został odtworzony zgodnie z technologią jego produkcji i w 2014 r. wyjechał na polskie drogi. Od półtora roku Ludwik Rożniakowski pracuje nad wykonaniem drugiego samochodu CWS z nadwoziem karety.
Gratulujemy tej inicjatywy, tym bardziej, że CWS ma wiele nowoczesnych rozwiązań i świadczy o wysokim poziomie polskich inżynierów.