Ostatnio wzrasta zainteresowanie warsztatów wymianą przekładni kierowniczych. Mogą być one regenerowane przez wyspecjalizowane warsztaty lub fabrycznie.
Fabrycznie regenerowane przekładnie są o ok. 25% droższe od regenerowanych warsztatowo. Wydaje się jednak, że fabryczna regeneracja zapewnia wyższą jakość.
Proces regeneracji fabrycznej w firmie Lauber rozpoczyna się od mycia rdzenia w urządzeniu natryskowym. Następnie demontowane są osłony i końcówki drążków, olej zostaje wypłukany, a otwory przekładni zabezpieczone. W kolejnym etapie przekładnia jest czyszczona w urządzeniu wibracyjnym, a potem podlega demontażowi właściwemu oraz kolejnemu myciu, tym razem ultradźwiękami, które czyszczą trudno dostępne miejsca w rdzeniu. Następnie części składowe przekładni są regenerowane. Szlifowanie listew zębatych odbywa się na urządzeniu taśmowym ze specjalnie dobraną gradacją taśmy.
Prostoliniowość listwy oraz bicie kontrolowane jest czujnikiem zegarowym. Podczas fabrycznej regeneracji przekładni kierowniczych stosowane są nowe elementy, takie jak: komplet uszczelniaczy i osłony gumowe, wymieniana jest również listwa zębata, zawór oraz tuleja prowadząca, w zależności od stopnia zużycia. Montaż przekładni kierowniczych odbywa się w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu nadciśnieniowym z trzykrotną wymianą powietrza na godzinę. Przed montażem każda przekładnia jeszcze raz przechodzi proces mycia ultradźwiękowego, poddawana jest testom pneumatycznym i hydraulicznym.
Lauber zwraca uwagę warsztatom montującym ich przekładnie, by podczas montażu nie zdejmować białych opasek na osłonach gumowych zabezpieczających drążki kierownicze. Ich zerwanie na potrzeby montażu skutkuje utratą gwarancji. Opaski te zapewniają zachowanie szczelności pomiędzy osłoną gumową, a korpusem przekładni.
Regenerowane przekładnie kierownicze
- Szczegóły