fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

PassThru krok po kroku – Opel

PT opelW numerze 6/2017 „Auto Moto Serwisu” opisaliśmy procedurę postępowania podczas korzystania z PassThru i łączenia się z serwerem firmy Ford. W kolejnym wydaniu sprawdziliśmy krok po kroku jak wygląda to w przypadku Opla.
Opel oferuje warsztatom dwa programy, za pomocą których można połączyć się z serwerem tego producenta. W tym wydaniu naszego pisma opiszemy sposób łączenia się z programem Global Diagnostic System (GDS) służącym do diagnozy usterek.

Program GDS umożliwia odczyt i kasowanie usterek oraz różne adaptacje. Do programowania sterowników, dostępu do dokumentacji technicznej oraz do wykazu części służy osobny program SPS. Po zalogowaniu się do programu SPS część sterowników można przeprogramować, ale w przypadku sterowników ważnych podzespołów, jak np.: silnik, układ hamulcowy (ABS/ESP) czy zestaw wskaźników, wymagane jest uzyskanie dostępu rozszerzonego. Żeby go otrzymać, trzeba najpierw uzyskać tzw. numer DUNS. To indywidualny, dziewięciocyfrowy identyfikator numeryczny nadawany przedsiębiorstwom na całym świecie przez firmę D&B. Nadanie numeru stanowi potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej. Można go otrzymać bezpłatnie w ciągu 10 dni.
Jeśli uzyskaliśmy już numer DUNS, wysyłamy do firmy Opel żądanie zwiększonego dostępu. Po ok. 10–14 dniach pocztą tradycyjną z centrali Opla z Niemiec otrzymujemy list z hasłem, które należy wpisać do oprogramowania w celu uzyskania dostępu rozszerzonego.
W celu połączenia się z programem GDS należy posiadać:
• komputer z systemem Windows. W naszym przypadku korzystaliśmy z urządzenia Bosch DCU 220. Okazuje się, że nie wszystkie przeglądarki internetowe działają skutecznie, np. Internet Explorer. Korzystaliśmy z przeglądarki Mozilla, która działała bez zarzutu. Komputer nie może przejść w stan uśpienia, ani się wyłączyć,
• moduł diagnostyczny z funkcją PassThru – korzystaliśmy z modułu Bosch KTS 590 (może być też KTS 350, 560),
• ładowarkę z trybem buforowym, np. Bosch BAT 690, BAT 645, w celu zasilania instalacji elektrycznej pojazdu i stabilizacji napięcia przy wyłączonym silniku,
• pewne i szybkie łącze internetowe,
• kartę kredytową.
Urządzenie DCU 220 łączymy przewodem z modułem KTS 590, który również przewodowo podłączamy z interfejsem ODB pojazdu. Następnie podłączamy ładowarkę do klem akumulatora auta.

Podobnie jak u innych producentów, po połączeniu się z serwerem wybieramy czas korzystania z subskrypcji i dokonujemy opłaty. W tym przypadku przy pierwszym logowaniu pobierana jest opłata jednorazowa w wysokości 15 euro.
Co ciekawe, po wyczerpaniu wykupionego czasu dostępu system działa dalej, dopóki nie wylogujemy się z programu GDS. Umożliwia to dokończenie procedury.

Ryszard Polit
Pełny artykuł przeczytają Państwo w wydaniu 7/2017 „Auto Moto Serwisu”

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem