W kolejnym wydaniu „Auto Moto Serwisu” przedstawimy szczegółowo procedurę diagnozowania i przeprogramowywania sterowników w pojazdach koncernu Daimler.
Program jest przyjazny dla użytkownika, ale nieco bardziej kosztowny niż u innych producentów. Procedura pierwszej rejestracji jest łatwa i przebiega bez najmniejszych problemów, ale jest opisana w językach obcych (angielski, niemiecki, hiszpański, włoski i francuski). Oprogramowanie diagnostyczne Mercedesa – Xentry Diagnostics Pass Thru EU – umożliwia diagnozowanie pojazdu, natomiast przeprogramowanie sterowników wymaga dodatkowych zabiegów i dodatkowych płatności. W sprawie uzyskania hasła dostępu w celu programowania sterowników, trzeba zgłosić się do przedstawiciela Mercedes-Benz Polska.
Po złożeniu zamówienia oprogramowanie Xentry otrzymujemy na płycie Blu-Ray pocztą tradycyjną. Zapis w formacie Blu-Ray cechuje się dużą pojemnością, większą od formatu DVD. Żeby odczytać taką płytę, należy posiadać czytnik formatu Blu-Ray, który umożliwi zainstalowanie programu na komputerze. Odtwarzacz DVD nie czyta formatu Blu-Ray. Tak więc przystępując do diagnozowania pojazdów Mercedesa, być może trzeba zakupić dodatkowo czytnik Blu-Ray.
W naszym przypadku diagnozowany samochód marki Mercedes-Benz połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z modułem Bosch KTS 590, który również przewodem połączyliśmy z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 690 zasilającej pojazd.
PassThru krok po kroku – Mercedes-Benz
- Szczegóły