fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Jak i gdzie reklamować warsztat samochodowy?

boSchSposób reklamy warsztatu bywa jednym z najtrudniejszych zadań, z którym musi zmierzyć się właściciel. Rynek reklamowy oferuje wiele możliwości, ale nie każdy jest specjalistą od marketingu. Pytania zawsze brzmią: gdzie się najlepiej reklamować? Jak? Ile pieniędzy warto wydać na reklamę?

Rzadko zdarza się, by w warsztacie był zatrudniony profesjonalny doradca ds. marketingu. Zwykle tymi tematami zajmuje się ktoś przy okazji – właściciel, ktoś z jego rodziny, albo dorywczo któryś z pracowników biurowych. Warto się zastanowić, czy w takiej sytuacji nie będzie efektywniej dla warsztatu powierzyć tę rolę specjalistom zewnętrznym.
Jedną z wielu korzyści, jakie warsztat otrzymuje po wejściu do sieci Bosch Car Service jest możliwość skorzystania z różnorodnych, profesjonalnych form reklamy. Reklama ta w większości przypadków jest finansowana przez firmę Bosch, a więc jest dla serwisu bezpłatna. Ważnym czynnikiem dla właściciela warsztatu jest więc nie tylko oszczędność pieniędzy, lecz także czasu swojego lub pracownika, dzięki przynależności do sieci, która posiada wyspecjalizowany dział marketingu. Wszystkie warsztaty zrzeszone pod szyldem Bosch Car Service otrzymują dostęp do wielu bezpłatnych narzędzi promowania firmy, zarówno a rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim.

Z jakich bezpłatnych form reklamy warsztat przynależący do sieci może skorzystać? Możliwości jest wiele:
1. Całoroczna reklama sieci w wyszukiwarce Google połączona z akcjami sezonowymi w warsztatach typu: sprawdź klimatyzację, jesienne przeglądy, bezpieczny urlop, sprawdzenie stanu akumulatora itp.
2. Całoroczne reklamy displayowe w internecie (bannery internetowe) na popularnych portalach, kierujące klientów docelowo do wyszukiwarki serwisów.
3. Profesjonalnie przygotowana wizytówka warsztatu w Google Moja Firma, która pomaga zdobyć dobrą pozycję warsztatu w Mapach Google.
4. Indywidualna bezpłatna strona internetowa warsztatu widoczna również na smartfonach. Strony są dostępne do edycji przez poszczególne warsztaty, co powoduje, że ich treści i grafika są zindywidualizowane i dopasowane do potrzeb konkretnego warsztatu.
5. Centralna strona sieci Bosch Car Service (bosch-service.pl) z wyszukiwarką poszczególnych serwisów, co zwiększa szanse warsztatu na pozyskanie nowych klientów.
6. Dbanie o pozycjonowanie strony w Google – dodawanie do katalogów firm, systematyczne dodawanie wartościowych treści i porad na stronę, co powoduje, że strona wyświetla się w wyszukiwarce Google na lepszej pozycji.
7. Kanał YouTube Bosch Service Polska – ponad 1,5 miliona wyświetleń.
8. Indywidualne formy wsparcia warsztatów – np. przygotowywanie bannerów na Facebooku dla poszczególnych serwisów na indywidualną prośbę, a także inne nietypowe projekty, np. branding reklamowy motocykla, szyby wystawowej, przyczepy, ściany w serwisie, przygotowanie projektu do prasy, spotu radiowego itp.
9. Produkcja filmów promujących działalność warsztatów. Filmy są promowane na kanale YouTube Bosch Service, ale także na portalach motoryzacyjnych.
10. Pomoc przy organizacji lokalnych imprez promujących warsztat – serwisy mają możliwość bezpłatnego wypożyczenia elementów wystawowych (brama, balon, namiot, parasole) oraz dostęp do bezpłatnych materiałów rozdawanych klientom. Serwisy mogą być również wspomagane finansowo przez Boscha, albo organizacyjnie przez wynajętą do tego celu agencję eventową.
11. Pomoc w przygotowaniu promocji sezonowych w warsztacie oraz akcji informacyjnych, np. zapraszających klientów na przeglądy zgodne z normami GVO – bezpłatne plakaty do powieszenia w punkcie obsługi klienta, foldery produktowe oraz drukowane materiały z poradami dla klientów, bezpłatne projekty ulotek, wzory mailingów, bannerów na ogrodzenie, spoty radiowe oraz wideo. Wszystkie materiały przygotowane z danymi teleadresowymi warsztatu.
12. Kampanie ogólnopolskie reklamujące całą sieć w TV, radiu oraz na VOD, a także analogiczne kampanie reklamujące produkty Boscha typu: wycieraczki, akumulatory czy układy hamulcowe.

Właściciele warsztatów należących do sieci Bosch Car Service mogą też liczyć na fachową pomoc specjalistów marketingu w zakresie wyboru nośnika reklam, czasu trwania kampanii reklamowej czy wysokości środków przeznaczonych na promocję.

Więcej informacji na temat przystąpienia do sieci Bosch Car Service znajdą Państwo na stronie www.warsztatybosch.pl

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem