W tym roku w tzw. bramkę bezpieczeństwa (Security Gateway – SGW) będą wyposażone nie tylko pojazdy koncernu Fiat Chrysler Automobilers, lecz także innych marek, jak Ford, Mercedes-Benz czy VW. Jeśli tester diagnostyczny nie będzie miał autoryzacji producenta pojazdu, nie będzie możliwe przeprowadzenie pełnej diagnostyki auta.
Fiat Chrysler Automobiles modyfikuje swoje portale internetowe przeznaczone do komunikacji z warsztatami niezależnymi. Wynika to z potrzeby rozszerzenia ich funkcjonalności o bramkę bezpieczeństwa SGW oraz zmian strukturalnych – połączenia z Grupą PSA. Można się też spodziewać zmian na portalu Opla, który został przejęty przez koncern PSA. Za pomocą portalu Fiat Chrysler Automobiles (www.technicalinformation.fiat.com) można, po opłaceniu za ominięcie bramki SGW, przeprowadzić diagnostykę i procedurę PassThru pojazdów marek: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth i Fiat Professional (dostawcze). Sprawdziliśmy, że za pomocą tego portalu można również uzyskać dostęp do dokumentacji technicznej dla nowych modeli marek Jeep, Chrysler i Dodge.
Dla marek: Jeep, Chrysler i Dodge istnieje oddzielny portal http://techauthority.com. To portal stworzony w zasadzie dla rynku amerykańskiego, ale po wybraniu zakładki „Europe” i wykupieniu dostępu, można korzystać z dokumentacji technicznej dla tych trzech marek. Wcześniej trzeba jednak utworzyć własne konto, które jest inne niż dla portalu Fiat Chrysler Automobiles.
Pełny artykuł przeczytają Państwo w wydaniu 1/2020 Auto Moto Serwisu