fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

PassThru krok po kroku (cz. 20), Grupa Volkswagen (cz. 3)

W poprzednim wydaniu „Auto Moto Serwisu” omówiliśmy procedurę pierwszego uruchomienia programu ODIS. Teraz przedstawiamy przykłady diagnostyki i aktualizacji oprogramowania sterowników dla samochodu marki Volkswagen. Program ODIS jest przyjazny dla użytkownika i co ważne, dostępny w polskiej wersji językowej.

ptVW 

Grupa Volkswagen, w przeciwieństwie do wielu marek azjatyckich, umożliwia nie tylko przeprogramowanie sterowników, lecz także pełną diagnostykę pojazdu. Kolejną zaletą portalu Grupy Volkswagen jest bogactwo informacji dostępnych w języku polskim. Program ODIS daje diagnoście różne możliwości aktualizacji oprogramowania, np. przez adres diagnostyczny, przez kod czynności i kilka innych. My przedstawiliśmy programowanie za pomocą tylko jednej z nich, dlatego zachęcamy do udziału w szkoleniach Boscha z PassThru, na których omawiane są wszystkie możliwości. Przypomnijmy: diagnozowanie auta można realizować, kiedy posiadamy już numery OrgID i GUID oraz zainstalowany program ODIS. Natomiast programowanie sterowników wymaga posiadania uprawnień rozszerzonych (GeKo) i użycia dodatkowego zabezpieczenia w postaci kodu z tzw. tokena. Po wysłaniu prośby o dostęp do uprawnień rozszerzonych GeKo na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. otrzymamy instrukcje i dokumenty, które odsyłamy po wypełnieniu. Następnie osoba, która występuje o przyznanie uprawnień GeKo, odbywa osobiste spotkanie z przedstawicielem VW Group Polska w Poznaniu.
Po pozytywnej weryfikacji otrzymujemy pocztą tradycyjną token i pismo, które należy podpisać, zeskanować i odesłać na adres mailowy podany w dokumencie jako dowód fizycznego otrzymania tokena. W odpowiedzi dostaniemy e-mail informujący nas, że token został uruchomiony w systemie VW. Otrzymamy także link z instrukcją dotyczącą sposobu uaktywnienia tokena przez stronę internetową wskazaną w mailu. Token działa przez trzy – cztery lata, a data jego ważności znajduje się na odwrocie obudowy. Na trzy miesiące przed upływem tej daty warto wysłać zapotrzebowanie na kolejny token do VW Group Polska.
Diagnozowany pojazd, w naszym przypadku marki Volkswagen, łączymy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z interfejsem diagnostycznym Bosch KTS 590, który przewodem USB łączymy z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do Internetu. Na tym komputerze jest zainstalowany program ODIS. Do akumulatora podłączyliśmy też ładowarkę Bosch BAT 690, uruchomioną w trybie buforowania. Potrzebna jest do utrzymania właściwego napięcia zasilania podczas programowania sterowników. W celu uruchomienia programu ODIS wpisujemy nazwę użytkownika, czyli GUID dla odpowiedniej marki (Audi i VW ma ten sam numer GUID) i nasze hasło. Sposób uzyskania numeru GUID i hasła opisaliśmy w części pierwszej artykułu („Auto Moto Serwis” 2/2020), a pierwsze uruchomienie programu ODIS – w drugiej części („Auto Moto Serwis” 3/2020).
Po wykupieniu czasu dostępu możemy przystąpić do diagnozowania pojazdu. Logujemy się do programu ODIS.

ptVWspecyfikacja

Pełna procedura zostanie opisana w wydaniu 4/2020 Auto Moto Serwisu

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem